با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تست دوربین دید در شب بر روی بالگردهای پایگاه پنجم هوانیروز خراسان رضوی با موفقیت انجام شد.

تجهیز بالگردهای هوانیروز مشهد به سامانه بومی دید در شب

احمد فیاض/

 با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تست دوربین دید در شب بر روی بالگردهای پایگاه پنجم هوانیروز خراسان رضوی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ابراز رضایت از تست موفقیت آمیز سامانه دید در شب که شامگاه سه شنبه در محل پایگاه پنجم هوانیروز صورت پذیرفت؛ اظهار کرد: با وجود این ابزار بر روی پرنده های ۲۱۴، خلبانان می توانند با دید کافی به رصد منطقه پرداخته، و همانند روز در دل شب تاریک به اجرای عملیات بپردازند.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی خاطرنشان کرد: امروز هوانیروز یکی از مؤلفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است که قادر به انجام هرگونه عملیاتی در منطقه خاورمیانه ‌وبه خصوص در خلیج فارس است و پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به توان بومی و داخلی توانستیم به فناوری سامانه دید در شب که تاکنون در انحصار چند کشور قدرتمند خارجی بود؛ دست یابیم که موفقیت بزرگی است.

وی افزود: علاوه بر انجام عملیات شبانه؛ انجام عملیات در ارتفاع نیز بخشی از راهبردهای ماست که در واقع ادامه دهنده راه شهیدان شیرودی و کشوری و رسیدن به جایگاه شایسته و والای هوانیروز است.

گفتنی است فرمانده هوانیروز آجا شخصاً با سه فروند بالگرد عملیاتی ۲۱۴ مجهز به دوربین دید در شب و از آسمان، در رمپ شبانه پایگاه هوانیروز پنجم رزمی در تست این سامانه شرکت نمود.

 همچنین امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی  صبح دیروز از ستاد هوانیروز پایگاه هوانیروز پنجم رزمی بازدید میدانی به عمل آورد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس مبنی بر جایگاه دلاورمردان پایگاه هوانیروز پنجم رزمی خراسان رضوی در دستاوردهای اخیر خاطرنشان کرد: در هوانیروز بنای کار تیمی و حرکت جمعی است اما نقش پایگاه هوانیروز پنجم رزمی بی بدیل و مؤثر بوده است. این پایگاه یکی از مهم‌ترین پایگاه های هوانیروز است که منطقه شرق را پوشش می دهد. حتی در مباحث غیر رزمی مانند امداد  و نجات و اورژانس شاهد حضور پررنگ پرسنل این پایگاه بوده ایم. در توان رزمی و تعمیرات و نگهداری نیز موفق عمل کرده اند.

فرمانده پایگاه هوانیروز پنجم رزمی نیز در این بازدید با اشاره به  تست موفقیت آمیز و عملیاتی شدن سامانه دید در شب بالگردها اظهار کرد: این پایگاه مفتخر است که در بحث های امداد و نجات با استقرار دو بالگرد اختصاصی در دو شهر مشهد و نیشابور نسبت به حوادث و سوانح اعم از جاده ای و غیرجاده ای،   عملیات امداد و نجات در مناطق صعب العبور و نجات بخشی مادران باردار و ... در خراسان رضوی، امدادرسانی و عملیات اورژانس و تجسس و نجات، انجام دهد.

سرهنگ ستاد خلبان رحیم عینی افزود: مأموریت اصلی ما؛ پشتیبانی از یگان های رزم در نوار مرزی شرق است و به یاری خدای متعال توانسته ایم بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار مرزی را پشتیبانی نزدیک آتش، هلی برن، تخلیه مجروح و یا سایر مأموریت های محوله را با موفقیت انجام دهیم. اکنون نیز با سامانه دید در شب این امکان فراهم شد تا در تمامی مأموریت های محوله رزمی و یا امداد و نجات مانند سیل، و زلزله، حوادث جاده ای  و... و.   حضور پررنگ تری داشته باشیم. به عبارتی حالا روز و شب در اجرای مأموریت های هوانیروز تفاوتی ندارد و با تمرین های روزانه این آمادگی همیشه فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.