مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۰ شرکت از تملک بانک‌ها خارج شده و چرخه فعالیت اقتصادی را از پی گرفته‌اند، گفت: ۹ درصد اشتغال در این استان توسط شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.

سهم اشتغالزایی شهرک‌های صنعتی در خراسان رضوی ۹ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، رضا شجاعی  اظهار کرد: در مجموع ۳۰ تا ۵۰ درصد شرکت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور زیر ظرفیت کار می‌کنند که این میزان در خراسان رضوی ۱۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد کلینیک‌های صنعتی در مرکز استان و در شهرستان‌ها به خوبی عارضه‌یابی داشته‌اند، افزود: در سال جاری یک هزار و ۵۰۰ شرکت در دستور کار عارضه‌یابی کلینیک‌های صنعتی قرار دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۸۰ مورد شناسایی شده و امورات آنها توسط این کلینیک‌ها بررسی و کمک‌های لازم برای راه‌اندازی مجدد آنان فراهم شده که برابر آمارها ۵۳ مورد به چرخه فعالیت اقتصادی برگشته‌اند و مابقی در دست بررسی و نحوه کمک‌رسانی ببه آنها هستیم.

شجاعی ادامه داد:  راه‌اندازی کلینیک‌ها در خراسان رضوی و کمک به شرکت‌های آسیب‌دیده در قالب ستاد تسهیل در فرمانداری‌ها نقطه قوت است، در حال حاضر ۵۰ شهرک و نواحی صنعتی در این استان فعال و به فعالیت اقتصادی و تولید مشغول هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اتمام زمین برای واگذاری در ۱۰ شهرک صنعتی در خراسان رضوی و مشهد، متذکر شد: هنوز در ۴۰ شهرک صنعتی این استان، زمین برای واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران موجود است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: فعالیت اقتصادی نباید تعطیل شود و اکنون هم در همین وضعیت بعضی از شهرستان‌ها، افرادی هستند که متقاضی سرمایه‌گذاری هستند.

وی توسعه شهرک‌های موجود در شهرستان‌ها را از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد فعالیت‌های اقتصادی تولیدی وخدماتی، به دنبال توسعه ۱۸ شهرک صنعتی هستیم، این شرکت به افرادی که بتوانند به صورت غیردولتی کار اقتصادی انجام دهند، مجوز ایجاد ناحیه صنعتی می‌دهد، آنها می‌توانند در زمین‌هایی با وسعت ۱۰ هکتار یا بیشتر اقدام به ایجاد کارخانه یا شرکت  کنند.

شجاعی با تاکید بر اینکه روستاها و بخش‌های خراسان رضوی برای ایجاد نواحی صنعتی غیردولتی دراولویت هستند، بیان کرد: ایجاد ۶۰ درصد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی است، همچنین، ۹ درصد اشتغال در این استان توسط شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ایجاد شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.