مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: از مجموع بیش از ۳۷ هزار دانش‌آموز این شهرستان، نزدیک به هفت هزار نفر در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند که ۵۰ درصد آنان تلفن همراه ندارند.

۵۰ درصد دانش‌آموزان روستایی تربت‌حیدریه تلفن همراه ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا قرایی ‌تربتی افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، این دانش‌آموزان تنها قادرند از برنامه‌های شبکه آموزش تلویزیون برای پیشبرد امور تحصیلی خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: اگر بنا را بر این قرار دهیم که فقط ۱۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان فاقد گوشی تلفن همراه هستند، برای خرید تبلت با فرض کمترین میزان قیمت یعنی ۱۰ میلیون ریال، رقمی معادل ۳۷ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با بیان اینکه هرچند افراد خیر برای تامین تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند قدم‌های خوبی برداشته اند گفت: این میزان کافی نیست و آموزش و پرورش نیز برای تشویق افراد نیکوکار که در تامین تبلت دانش‌آموزان مشارکت کنند، گواهی برای ارایه به اداره دارایی به منظور کاهش مالیات صادر می‌کند.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۷ هزار دانش‌آموز این شهرستان در ۲۲۹ مدرسه دولتی و ۱۶۲ مدرسه غیرانتفاعی و در هزار و ۷۴۹ کلاس درس زیرنظر دو هزار و ۳۶۸ معلم مشغول تحصیل هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تا دو روز گذشته، ۱۲۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی این شهر بستری شدند که این تعداد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در مناطق زیرپوشش این واحد دانشگاهی، بیشترین تعداد بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.