خراسان شمالی- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از آتش‌سوزی ۲۵۲ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

۲۵۲ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در آتش سوخت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، حسن وحید اظهار داشت: عرصه‌های طبیعی استان نیمه نخست امسال ۸۵ بار آتش گرفت که به‌طور میانگین هرماه تقریباً ۱۴ مورد آتش‌سوزی در این عرصه‌ها رخ‌داده است.

وی تعداد آتش‌سوزی‌های سال ۹۸ در حوزه منابع طبیعی استان را ۷۶ مورد برشمرد و افزود: براثر آن به ۴۰ هکتار از گستره‌های طبیعی آسیب رسید که ۳۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خسارت داشت .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در ادامه از تشکیل ۲۴۹ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی نیز در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: گستره اراضی تخریب و تصرف‌شده در این پرونده‌ها ۲۲۲ هکتار است.

وحید  افزود: در همین مدت ۶۶ پرونده نیز در رابطه با تصرف اراضی و منابع طبیعی تشکیل و منجر به خلع ید  ۸۰.۷۲ هکتار از این اراضی شد.

وی به پرونده‌ای تشکیل‌شده ذیل ماده ۵۵ (رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی) نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰ پرونده نیز در این رابطه به نتیجه رسید و ۱۰۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آزاد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.