رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از بارش اولین برف پاییزی در مشهد و بیشتر نقاط استان طی امشب خبر داد و گفت: کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در سطح خراسان رضوی است به صورتی که دما امشب در مناطق کوهستانی و سردسیر استان دما به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

اولین برف پاییزی امشب میهمان مشهد می‌شود/ کاهش محسوس دمای هوا در خراسان رضوی

یحیی قائنی پور، اظهار کرد: از شب گذشته تا الان همچنان بارش برف در مناطق شمالی خراسان رضوی مثل کلات، درگز و اطراف قوچان داریم.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امروز انتظار می‌رود هسته بارشی این سیستم گسترش پیدا کند و اکثر شهرهای شمالی و نوار شرقی استان تحت تاثیر این سیستم، بارش‌هایی به شکل باران و برف داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجم این بارش‌ها زیاد نیست، تاکید کرد: نکته مهم‌ترکاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در سطح خراسان رضوی است به صورتی که دما امشب در مناطق کوهستانی و سردسیر استان دما به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

قائنی پور افزود: بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد اما کاهش دما تا اواسط هفته آینده خواهد بود و یک سیستم بارشی دیگر هم از یکشنبه هفته آینده خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌هایی به شکل باران را داریم.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امشب اولین برف پاییزه را در مشهد و اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود هر چند این بارش ضعیف است و پیش بینی می‌شود در مشهد بیش از ۲ سانتیمتر نباشد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، کلات با ۲ سانتیمتر برف و رشتخوار با ۲.۹ میلیمتر باران بیشترین حجم بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق گفته قائنی پور، سردترین شهر طی ۲۴ ساعت گذشته درگز با ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر و گرم‌ترین شهر نیز سرخس با ۱۸ درجه بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه یخ زدگی، لغزندگی و تشکیل مه و کاهش دیدی افقی به ویژه در مناطق کوهستانی را تا اوایل هفته آینده خواهیم داشت، گفت: حداقل و حداکثر دمای مشهد طی ۲۴ ساعت آینده به ترتیب ۵- و ۲+ درجه است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از عصر امروز افزایش شدت وزش باد را در سطح استان و به ویژه نوار شرقی خواهیم داشت که البته در حد خسارت نیست.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.