مسوول واحد شهرسازی و معماری شهرداری گناباد گفت: به تاخیر افتادن تصویب طرح تفصیلی جدید این شهر مشکلاتی برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرده است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

تاخیر در تصویب طرح تفصیلی شهر گناباد مشکل آفرین شده است

به گزارش قدس آنلاین، سعید خواجه افزود: طرح جامع تفصیلی گناباد از سال ۱۳۷۹ مطرح بوده و از سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده و از سال ۱۳۸۶ برای اجرا ابلاغ شده است ولی با گذشت حدود ۱۴ سال با مشکلات متعدد در روند اجرا مواجه بوده در حالی که مدت اجرای طرحهای تفصیلی ۱۰ سال است.

وی ادامه داد: در نتیجه این امر شهر گناباد با تنگناهای بسیار از نظر توسعه شهری و مشکلات در اجرای طرحهای عمران شهری مواجه شده است.

مسوول شهرسازی و معماری شهرداری گناباد گفت: سرانه ها در این شهر درست تعریف شده ولی توزیع آنها نادرست است و توزیع نادرست و غیر متوازن آن بر دامنه مشکلات افزوده است.

خواجه افزود: طرح تفصیلی گناباد به نسبت جمعیت شهر و نوع برخورداری شهروندان از کاربری های مختلف و استفاده از سرانه ها تعریف می شود و با توجه به این که طی چهار سال گذشته جمعیت و میزان تقاضا برای واحدهای مسکونی در گناباد بیشتر شده، خلاء نبود طرح تفصیلی همواره احساس می شود.

وی ادامه داد: شهرداری گناباد بر اساس طرح تفصیلی قدیمی به فعالیتهای عمرانی و انجام امور مربوطه می پردازد و با عنایت به توسعه شهری و افزایش طرحهای عمرانی این مساله مشکلاتی برای متولیان ذیربط و شهروندان در اجرای طرحهای این بخش ایجاد کرده است.

وی گفت: با وجود مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا و محدودیتهای کرونایی میزان فعالیتهای عمرانی و ساخت و ساز در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ درصد افزایش یافت و ۲۶۳ مورد پروانه جدید یا اصلاحیه و تمدید پروانه ساخت و ساز در شهر گناباد صادر شد.

مسوول شهرسازی و معماری شهرداری گناباد افزود: صدور گواهی های اصلاح پایان کار، پاسخ استعلام و استعلام های بانک ها، پایان عملیات ساختمانی، پایان کار آپارتمانی و صدور عدم خلاف و مجوز تفکیک در گناباد طی این مدت از یک هزار به یک هزار و ۲۷۴ مورد افزایش یافته که این نشان دهنده حجم فعالیتهای ساختمانی و عمرانی در این شهر است.

وی ادامه داد: هم افزایی، اتحاد و همدلی لازم بین مسوولان و دست اندرکاران در اجرای طرح تفصیلی و مدیریت عمران شهری این شهر مطلوب نیست و در برخی موارد اختلاف در زمینه صدور پروانه کاربریها که با توافق بین متولیان مربوطه امکان رفع آنها در این شهر وجود دارد، به مسوولان استانی منعکس شده است.
خواجه گفت: مشکلاتی که در شهرستان با هم افزایی قابلیت رفع آنها وجود دارد با انعکاس به مسوولان استانی نه تنها رفع نمی شود بلکه با بن بست مواجه می‌گردد و برخی بوروکراسی های اداری مردم را با مشکل مواجه می کند.

از محموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است که ۴۲ هزار نفر در این محدوده ساکن هستند و این رشد نامتوازن شهری موجب مشکلاتی در اجرای طرحهای عمرانی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.