معاون استاندار و فرماندار مشهد از اجرای طرح برکت با هدف افزایش نظارت بر توزیع آرد و برخورد با نانوایی های متخلف در سطح این شهر خبرداد.

آغاز طرح برکت با هدف نظارت بیشتر بر عملکرد نانوایی های مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضاهاشمی افزود:کمبودی در زمینه نان، آرد و گندم در خراسان رضوی به‌ویژه مشهد وجود ندارد؛ نظارت‌هایی که بر حوزه آرد و نان انجام گرفته، بسیار سخت‌گیرانه بوده و منجر به قطع سهمیه آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای متخلفین و یا پلمپ واحدهای متخلف شده است.

وی ادامه داد:طرح برکت با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه توزیع آرد و نان شهر مشهد کار خود را از ۲۵ آذر آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی در حوزه آرد و نان مشهد، ایجاد صف‌های طولانی و شلوغ در مقابل نانوایی‌ها است، گفت:این شلوغی به معنای کمبود آرد یا عدم توزیع آن نیست بلکه سرانه توزیع آرد در مشهد مطلوب بوده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد:با وجود گرانی گندم، آرد یارانه‌ای به‌صورت غیرمجاز بین بخشی از نانوایی‌های شهر مشهد فروش می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه مناطق شهرداری مشهد براساس تراکم فعالیت نانوایی‌ها به ۱۱ منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند، ادامه داد:در طرح برکت ۱۰ گروه ۳ نفره متشکل از یک بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت، یک بازرس از اصناف و یک نفر از مسئولان حراست دستگاه‌های اجرایی بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت میکنند.

وی گفت:در این طرح یک گروه از تعزیرات حکومتی و رئیس اتحادیه نانوایان در فرمانداری و ۱۶ نفر از بسیجیان اصناف به مدت ۱ ماه در کارخانه‌های آرد مستقر خواهند شد و ۲ نفر نیز از شرکت غله به‌صورت برخط با فرمانداری در ارتباط خواهد بود.

فرماندار مشهد، تصریح کرد:مسئولیت پلمپ واحدهای متخلف در زمان اجرای طرح برکت با دادستانی و تعزیرات حکومتی است و اداره پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز می‌تواند واحدهای متخلف را پلمپ کند. اغلب تخلفات نیز شامل عرضه خارج از شبکه، گران‌فروشی و کم‌فروشی است که با جریمه و قطع سهمیه آرد مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.