مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۱۱ هزار نفر از فرزندان شاهد و جامعه ایثارگران استان فاقد شغل هستند که طی تفاهمنامه‌ای بین استانداری و بنیاد شهید کشور برای سه هزار نفر آنان شغل ایجاد می‌شود.

۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگران خراسان رضوی فاقد شغل هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین معصومی امروز در دیدار با مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: در اجرای این تفاهمنامه، افراد فاقد شغل جامعه ایثارگران و فرزندان شهدا و سهم هر شهرستان از این تعداد مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این راستا انتظار می‌رود هر دستگاه اجرایی استان ۲۵ درصد از نیروهای انسانی خود را از جامعه ایثارگران به کار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: براساس این تفاهمنامه، یکی از تعهدات این بنیاد که اجرای آن موکول به اقدام اولیه سایر دستگاه‌های اجرایی می‌باشد، مشارکت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پرداخت تسهیلات به هزار نفر از ایثارگران است.

وی افزود: مشاوره، آموزش و توانمندسازی ایثارگران در راستای بهره مندی از ظرفیتهای اشتغالزایی استان،  معرفی ایثارگران متقاضی به شرکتها، واحدهای تولیدی و مراکز وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به میزان کل جذب و بکارگیری آنها، پیگیری اجرای برنامه‌های مورد تفاهم در زمینه استخدام از دیگر تعهدات بنیاد شهید در این تفاهمنامه است.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: باید یک کمیته اجرایی متشکل از سازمانهای جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت و اداره کل کار در خراسان رضوی تشکیل شود تا این تفاهمنامه اجرایی گردد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: هماهنگی و برنامه ریزی لازم با سازمانها، شرکتها و موسسات برای تامین اشتغال سه هزار نفر از ایثارگران جویای کار که شامل فراهم کردن زمینه ایجاد خوداشتغالی و کارآفرینی هزار نفر با تسهیل در صدور کلیه مجوزها و پرداخت منابع اعتباری است، انجام می‌شود.

مهدی تقوایی افزود: براساس این تفاهمنامه باید هزار نفر از جامعه ایثارگران استان در همه کارگاه‌های تابع قانون کار واحدهای دولتی و غیردولتی استان در اجرای ماده ۳۰ قانون کار مبنی بر جذب دستکم ۳۰ درصد از ایثارگران به کار گرفته شوند.  

وی ادامه داد: در اجرای یکی از بندهای این تفاهمنامه مبنی بر تعهدات استانداری مرتبط با شهرداری مشهد، صدور مجوز غرفه میادین و بازارچه‌های خوداشتغالی و دکه از طریق شورای اسلامی با هماهنگی بنیاد شهید استان یا معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد برای ایثارگران باید انجام شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی پیگیری واگذاری بخشی از غرفه‌های نمایشگاه‌های استان با اولویت ایثارگران، تسهیل و اعطای مشوق در واگذاری زمین شهرکها و نواحی صنعتی به ایثارگران واجد شرایط، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی استان به منظور ارایه مشاوره‌های فنی و تخصصی به ایثارگران را از دیگر تعهدات استانداری در این تفاهمنامه برشمرد.

در این راستا تفاهمنامه‌ای بین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان رضوی برای ایجاد سه هزار فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و جامعه ایثارگران استان به امضا رسیده است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.