نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی آیت ‌الله محمدتقی مصباح یزدی(ره) را دشمن سرسخت تفکر استکباری غربی و انسان‌ساز و نیروآفرین برای ارتقای نظام اسلامی در گام دوم انقلاب معرفی کرد.

آیت‌ الله مصباح‌ یزدی دشمن سرسخت تفکر استکباری بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌ الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر علامه آیت‌ الله محمدتقی مصباح یزدی که در صحن جامع رضوی بارگاه مطهر امام رضا(ع) با رعایت دستورهای بهداشتی برگزار شد، با اشاره به مراتب معنوی و شخصیتی این عالم فقید اظهار کرد: هر وجود و هر انسان وابسته به خدا و اهل بیت(ع) به ایشان ارادت دارد و در برابر این شخصیت عظیم انسان‌آفرین و انسان‌ساز تواضع نشان می‌دهد.

دشمن سرسخت تفکر لیبرالیسم غربی

وی با تأکید بر اینکه مسلم است با چنین ابعاد شخصیتی، دشمنان دین به او بغض و عداوت دارند، ابراز کرد: مقابلات، مجاهدات و مبارزات فکری و ایمانی ایشان، دشمن مستکبر جهان‌خوار را به این فکر انداخته که در توسعه تفکر سکولاریزه‌کردن دنیا و امت اسلام و در مقام گسترش کفر جهانی، شخصیتی با این قدرت، دشمن سرسخت توسعه استکباری محسوب می‌شود.

وی هم‌چنین بیان کرد: کافری که می‌خواهد بر دنیا مسلط شود، استکباری که در مسیر ارتقای جهان‌خواری جز اینکه انسان‌ها را در رهگذر مطامع خود طعمه کند چیزی نمی‌بیند، وقتی یک عنصر مجاهد به‌پاخاسته‌ای با همه قدرت برای یک نظام ضداستکباری نیرو می‌آفریند و توانمندی فکری برای مقابله با ایده‌های جهان کفر و جهان‌خوارگی دشمن خلق می‌کند، برای دشمنان دشمنی سرسخت است.

آیت‌الله علم‌الهدی بزرگ‌ترین افتخار آیت‌الله مصباح یزدی در لحظه لقاء‌الله و دیدار با اهل بیت(ع) را این اظهار شقی‌ترین دشمنان و کفار روی زمین دانست و با برشمردن ابعاد دیگری از خصوصیات شخصیتی وی، افزود: این عظمتی فوق‌العاده‌ است برای انسانی که خودش را در رسالتش می‌بیند، عمری که یک بخش آن به مجاهده و مبارزه و بخش دیگر آن به انسان‌سازی و نیروآفرینی در عرصه‌های مختلف برای ارتقا و تداوم این جهاد و ستیزه و نبرد با کفرو نفاق گذشت.

به گفته وی، این داغ و مصیبت از دست رفتن این وجود مقدس، در وهله نخست، بر قلب رهبر معظم انقلاب سنگینی می‌کند که چنین پایگاه پشتیبانی را در عرصه فکر از دست دادند. ایشان افزود: قبل از همه، این مصیب را به وجود مقدس معظم‌له تسلیت عرض می‌کنیم و همین‌طور به همه بزرگانی که دست‌پرورده این عالم بزرگ بودند و میراث فکری این شخصیت بزرگ در عالم هستند.

میراث فکری برای گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: نکته دیگری که دشمنان در تبلیغات خود از طریق رسانه انگلیسی‌شان از روز گذشته اعلام می‌کنند، این است که نیروهایی که در گام دوم انقلاب برای توسعه قدرت نظام در سراسر منطقه به وجود آمده‌اند، میراث فکری آیت‌الله مصباح یزدی هستند. این تعبیر دشمن هم ما را به اثر مهم دیگری از آثار وجودی‌اش متوجه می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون که مرحوم مصباح یزدی نامه عمل خودشان را مالامال از مجاهده، مبارزه، خیرات و برکات و خدمات عالیه به ساحت دربانی وجود مقدس امام زمان(عج) می‌بینند، شاید اگر این همه خیرات و برکات نبود و فقط مسلمان شدن احسان طبری بود، همین یک جریان در نامه اعمال ایشان برای روسپیدی در مقابل پیامبراکرم(ص) کافی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به خطر وجود احسان طبری افزود: در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی، علامه جعفری خطاب به من در کمیته انقلاب گفت که «خطر احسان طبری را دست کم نگیرید. خطر نفاق از همه بالاتر است.» او بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز جریان مارکسیسم در منطقه بود. در مباحثاتی که با حضور شهید مظلوم بهشتی در صداوسیما بین علامه مصباح یزدی و احسان طبری برگزار می‌شد، او نه‌تنها شکست خورد و مجاب شد، بلکه تحت تأثیر نفود معنوی آیت‌الله مصباح، اعلام مسلمانی کرد و کتاب «کج‌راهه» را نوشت.

وی با بیان اینکه مصباح یزدی سیلی از ارزش، عظمت و معنویت خدا را ملاقات می‌کند در حالی که زندگی‌ای آمیخته با زهد و تقوا را گذراند، تأکید کرد: در کنار همه فضائل شخصیتی ایشان، از نظر زهد به عنوان یک نماد و الگو در عرصه روحانیت و حوزه‌های علمیه متبلور است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.