تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و سازمان مدیریت بحران کشور منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس رضوی و سازمان مدیریت بحران کشور

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و سازمان مدیریت بحران کشور که صبح امروز با حضور مهندس اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور، در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: موضوع پدافند غیرعامل در ساختار جدید آستان قدس رضوی، به صورتی منسجم‌ و در قالب شورای عالی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دیده شده است که نشان‌دهنده اهتمام جدی مجموعه به این امر است.

خاکسار قهرودی تصریح کرد: خدای منان را شاکریم که از نعمت بزرگ و ارزشمند امنیت برخورداریم. اگر ایثارگری و رشادت شهدا و رزمندگان ما نبود، نمی‌توانستیم از تهدیدها، آسیب‌ها و توطئه‌های دشمنان به سلامت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه تغییرات در ساختار آستان قدس رضوی، جایگاه «مدیریت بحران و پدافند غیرعامل» را به‌ صورتی چشمگیر ارتقا داده است افزود: وسعت فعالیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی در سال‌های گذشته معطوف به حوزه جغرافیای حرم مطهر بود، اما امروز در همه ساختار و نظام آستان قدس رضوی مطرح‌ شده است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک آستان قدس رضوی با سازمان مدیریت بحران کشور می‌تواند مبنایی برای تحقق اهداف ما در بخش‌های مختلف باشد.

مهندس اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه آستان قدس رضوی به مدیریت بحران گفت: ایران کشوری پرحادثه است و متأسفانه باور به بحران هنوز در بین مردم و مسئولان نهادینه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به مدیریت بحران در کشور توجه بیشتری شود همان‌گونه که تولیت محترم آستان قدس رضوی به این مهم توجه داشته و اقدامات بسیار مؤثری در این راستا انجام داده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات لحاظ‌شده و همکاری مشترک با مجموعه آستان قدس رضوی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بتوانیم از بروز خسارت و حوادث جلوگیری کنیم.

گفتنی است هم‌اندیشی، هم‌افزایی و همکاری علمی و کاربردی مشترک با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای توانمندی‌ها در مواجهه با مخاطرات متصور و ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرایی با انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های عملیاتی، پشتیبانی، مطالعاتی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی، عمرانی، تأمین تجهیزات تخصصی مدیریت بحران از مهم‌ترین موضوع‌های این تفاهم‌نامه است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.