سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از مجموع سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در این استان تاکنون ۲ هزار و ۳۴۱ واحد به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اختصاص یافته تا ساخت آن تکمیل شود.

۲۳۰۰ واحد مسکن مهر خراسان رضوی به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی منصوری افزود: از این تعداد ۶۲۰ واحد مسکونی در قوچان، ۹۱۶ واحد در تربت‌حیدریه، ۱۰۵ واحد در سبزوار، ۷۰۰ واحد در گناباد است که ساخت آنها در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در ۷۲ شهر استان به این نهاد ابلاغ شد اما برای ۲۰ شهر از این تعداد به دلیل رشد منفی جمعیت آنها، سهمیه‌ای اختصاص نیافت.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در مجموع ساخت ۴۸ هزار و ۸۱۹ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در ۵۲ شهر خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد پنج هزار و ۲۸۱ واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲۰ هزار و ۹۶ واحد در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۵ هزار واحد در شهر جدید گلبهار، ۲ هزار و ۷۸۵ واحد در شهر جدید بینالود و پنج هزار و ۶۵۷ واحد نیز در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی محلات هدف بازآفرینی شهری ساخته می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی لازم با همکاری دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح انجام شده که در این زمینه ۲ کارگزار شامل ستاد اجرایی فرامین امام راحل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه راهبری این طرح را برعهده گرفته‌اند.

منصوری ادامه داد: ستاد فرامین امام راحل متولی ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بنیاد مسکن متولی ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

وی گفت: متقاضیان خراسان رضوی در طرح اقدام ملی مسکن ۶۸ هزار و ۶۹۰ نفر بودند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۳۴ نفر حایز شرایط لازم شناخته شده و تاکنون افرادی که ۴۰۰ میلیون ریال آورده داشته‌اند به عنوان متقاضی موثر شناخته شده و در گروه‌های مختلف برای اجرای طرح توسط کارگزاران سازماندهی می‌شوند.

دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان سال ۱۳۹۷ رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در کشور صورت گرفته است که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شوند.  

تعهد خراسان رضوی در طرح مسکن مهر نیز ساخت ۱۲۰ هزار و ۶۰۱ واحد بود که از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۹۴ واحد در شهرهای دارای بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۳ هزار و ۵۵۵ واحد در شهرهای جدید و ۲۰ هزار و ۵۲ واحد در شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت  قرار دارد.

از کل واحدهای طرح مسکن مهر در خراسان رضوی تا پایان شهریور ماه امسال ۱۰۲ هزار و ۷۵۷ واحد افتتاح شده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۷۰۰ واحد تا پایان دولت دهم و باقی آن در دولتهای یازدهم و دوازدهم بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.