معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یک شهرداری تهران از افتتاح بوستانی به نام زنده‌یاد افشین یداللهی خبر داد.

افتتاح بوستانی در تهران به نام «افشین یداللهی»

قدس آنلاین: سیدعباس سجادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: روز گذشته با حضور محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، علی مرادخانی، مشاور هنری شهردار تهران، سید حمید موسوی شهردار، خانواده زنده‌یاد یداللهی و جمعی از شاعران و هنرمندان چون محمد سلمانی، عبدالجبار کاکائی، اکبر آزاد، حسن علیشیری، علی دهکردی، امید خاکباز، حمیدرضا گلشن، صابر قدیمی، شبنم سمیعیان، امید صباغ‌نو، حمیرا عظیمی و پدرام کشتکار در محله کوهسار منطقه یک تهران (در جوار اوین و درکه) بوستانی به نام افشین یداللهی افتتاح شد.
 
وی ادامه داد: ان‌شالله بنا داریم که در آینده نزدیک یک سری نهال در روز درختکاری و مناسبت‌های مختلف به نام و یاد ترانه‌سرایان درگذشته و ترانه‌سرایان پیشکسوت بکاریم و این بوستان را به یک فضایی برای اهالی کلمه و کلام و موسیقی تبدیل کنیم.
 این شاعر و ترانه‌سرا که در حال حاضر در سمت معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران فعالیت می‌کند با اشاره به برنامه‌هایی که برای این بوستان دارند، اظهار کرد: امیدواریم که در آینده نزدیک در بخش مدیریت شهری بتوانیم یک سری زیرساخت‌هایی را در این بوستان فراهم کنیم تا فضا برای برگزاری برخی نشست‌های ادبی، فرهنگی و هنری فراهم و این بوستان تبدیل به پاتوق و میعادگاهی برای اهالی ترانه و شعر و موسیقی شود.
 
وی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شده است، سردیس زنده‌یاد افشین یداللهی را سفارش داده‌ایم و به زودی این سردیس در این بوستان نصب خواهد شد. همچنین دوستان در حال تهیه‌ شناسنامه‌ای برای بوستان هستند که با بیوگرافی مختصری از افشین یداللهی در این بوستان نصب خواهد شد.
 
شاعر مجموعه شعر «در سکوت سردم می‌شود» در توضیح دلیل نامگذاری این بوستان گفت: بدون شک افشین یداللهی یکی از هنرمندان تاثیرگذار درحوزه شعر و ترانه است و توانست با کارهای ارزشمندش خیلی از مردم عادی جامعه را به هنر علاقه‌مند کند. حتی افشین یداللهی با بکارگیری شعر، ترانه و موسیقی خیلی از بیماران خودش را هم به عنوان یک روانپزشک درمان می‌کرد و می‌توان گفت که به هنردرمانی مشغول بود.

سجادی در پایان گفت: از این رو به عنوان یک هنرمند جوانمرگ تصمیم گرفتیم که ادای دینی به او انجام دهیم؛ این کار در منطقه یک اتفاق افتاد اما دلیل خاصی نداشت و می‌توانست در منطقه دیگری یا هر کجای دیگر ایران باشد. تنها دلیل این کار زنده‌ نگه داشتن نام و یاد افشین یداللهی بود تا فضایی را ایجاد کنیم که در آینده ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.