مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر در این استان زیرپوشش این بیمه قرار دارند.

۱۶۶ هزار نفر در خراسان رضوی زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمود کاظمی افزود: استان خراسان رضوی بیشترین جمعیت مشمول بیمه این صندوق را داراست و هم اکنون از نظر تعداد بیمه شده رتبه دوم کشور را بعد از آذربایجان شرقی دارد.

وی با بیان اینکه این استان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور دارد، ادامه داد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی و بیش از ۳۳۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان هستند که نشان از ظرفیت بسیار جمعیت مشمول بیمه این صندوق در کنار سایر ظرفیت‌ها از جمله زنان سرپرست خانوار، رانندگان و هنرمندان صنایع دستی دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: شعار این صندوق "هر خانوار حداقل یک بیمه شده" است زیرا با زیرپوشش قرار گرفتن دستکم یک نفر در هر خانوار سایر اعضا نیز ترغیب به قرارگرفتن در زیرپوشش این صندوق می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۱۲ هزار و ۶۳۴ خانوار از خدمات صندوق و تعهدات آن در حوزه بازنشستگی پیش از موعد، از کارافتادگی و امثال آن بهره‌مند هستند.

کاظمی ادامه داد: ضریب پوشش این صندوق در شهرستان‌ سبزوار، بجستان و فیروزه به ترتیب بیشترین ضریب در این استان است و کمترین ضریب پوشش این صندوق در استان نیز مربوط به شهرستان‌های باخرز و زاوه می‌باشد.

وی گفت: هدفگذاری امسال پوشش بیمه‌ حدود ۲۴ هزار خانوار در این استان است که با توجه به اختیاری بودن آن،  لازمه افزایش پوشش این بیمه، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی است.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.