نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه انسان‎‌ها در همه ملل و جوامع منتظر ظهور هستند، گفت: آنچه دنیای استکبار را سراسیمه و وحشت‌زده کرده این است که مردم سینه خودشان را در مقابل گلوله قرار بدهند و سینه آن‌ها در مقابل گلوله پیروز شود و قدرت را از صاحب آن زور و گلوله بگیرند.

 استکبار از باور جهانی مقابله با زر و زور وحشت دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  امروز در مراسم استغاثه برای ظهور حضرت حجت(عج) که در میدان شهدای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: انتظار فرج و ظهور امام زمان(عج) که ایده و آرمان و راهبرد زندگی همه ما و شماست، به یک جمع خاص به‌عنوان شیعه اختصاص ندارد بلکه دنیای بشریت در این انتظار به سر می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در هر گوشه از دنیا کانون فکری هر انسانی را اگر بشکافی از جریان سیاست و قدرت در دنیای امروز ناراضی و گله‌مند است.

وی بیان کرد: فردی را در این جریان حاکمیت قدرت در دنیای ماده‌پرست امروز، حتی از عوامل این قدرت،کسی را پیدا نمی‌کنید که از نظام حاکم، سیاست و قدرت دنیا به این شکل راضی باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: از روزی که بشر بر روی کره زمین پا گذاشت، به‌استثنای یک‌زمان‌های اندک حکومت انبیا و اولیای الهی، جریان حاکم بردنی‌ای بشریت در تاریخ امپراطوری‌ها در عرصه‌های مختلف، جریان‌های استکباری و استبدادی حتی در حاکمیت دموکراسی لیبرال غربی، معیار و ملاک حاکمیت و سیاست زور و پول بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: قدرت حاکم بر بشر در طول تاریخ یا گردنکشان، آدمکشان و قداره‌بندان بوده‌اند یا زرمندان، پولداران و اشراف بوده‌اند و این جریان حاکمیت در زندگی بشریت مورد مقابله و مبارزه همه انبیا و اولیای خدا بوده است.

وی عنوان کرد: بعد اصلی رسالت پیامبرانی که از طرف خدا مبعوث به رسالت شده‌اند مقابله و مبارزه با حاکمیت زر و زور بر بشر بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: هر یک از انبیا در هرزمانی که آمده‌اند وقتی فلسفه بعثت آن‌ها را بررسی می‌کنیم، در مقام نجات انسان‌ها از چنگ جنایتگرانه حاکمیت زر و زور قیام کرده‌اند اما در طول تاریخ بیشتر آن‌ها در برابر این قدرت‌ها شکست خوردند و نتوانستند این ایده را تثبیت کنند و بشر را از قدرت حاکمیت زر و زور نجات دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان با اشاره به اینکه امروز ما تنها منتظران ظهور نیستیم که در اینجا گرد هم آمده‌ایم، بلکه دنیای بشریت منتظر است، ادامه داد: مشیت ذات مقدس پروردگار در کمال وجود و هستی و زندگی بشر اقتضا می‌کند که یک روزی در عرصه کمال انسانی در جریان زندگی انسان‌ها این مسئله پیش بیاید که دیگر زور و پول بر بشر حاکم نباشد و همه انسان‎‌ها در همه ملل و جوامع منتظر آن روز هستند.

وی بابیان اینکه جامعه بشری بدون مدیریت و حکومت قابل اداره نیست، اگر بنا شد زور و پول حاکم نباشد، پس حاکم بر جامعه بشری چه نوع حکومت و سیاستی است؟، افزود: آنچه را که انسان‌ها قبول دارند و در عمق فطرتشان است این است که کسی باید حاکم باشد که بر سرنوشت نهایی بشر مسلط است و بر خلقت و آفرینش بشر آگاه است. هر حاکمیتی بر انسان جز حاکمیت الله برخلاف فطرت بشر است و همه انسان‌ها به دنبال حاکمیت الله هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری اینکه تاکنون شما در حکومت‌های بشری جدا از حاکمیت‌های خدایی، حکومتی را به خاطر ندارید که حکومتشان جز فساد نتیجه‌ای نداشت، ابراز کرد: همه انسان‌ها منتظر آن حاکمیت خدایی که با مظهر خدا در جامعه ایجاد می‌شود، هستند و آن حاکمیت وجود مقدس امام زمان(عج) به‌عنوان مظهر عظمت خدا، ولی‌الله الاعظم برجهان بشریت است.

وی بیان کرد: آن چیزی که جریان استکبار را در برابر انقلاب اسلامی ما و نمونه نظام ولایی که برگرفته از نظام معصوم و مظهر خداست، استکبار را دغدغه‌مند و مصیبت‌زده کرده است به خاطر یک تحلیل چهارگانه بر روی انقلاب اسلامی ما است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این انقلاب در عین زور و پول نداشتن پیروز شد، گفت: آن چیزی که دنیای استکبار را سراسیمه و وحشت‌زده کرده این است که مردمی سینه خودشان را در مقابل گلوله قرار بدهند و سینه آن‌ها در مقابل گلوله پیروز شود و قدرت را از صاحب آن زور و گلوله بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تا روزی که حرف اول را در دنیا پول و زور می‌زند استکبار با تکیه‌بر این دو حاکمیت جهانی راه خودش را در دنیا ادامه می‌دهد، اظهار کرد:  اگر روزی در دنیا حرف اول را پول و زور نزند می‌شود با یک سینه در مقابل گلوله بر خواسته از پول پیروز شد، آن روز جریان استکباری رو به افول و سقوط است و آن‌ها از این می‌ترسند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جزو باور مردم شده است که هیچ‌چیزی به‌عنوان اعمال پول و زور بر این مردم اثر ندارد، درنتیجه جنگ‌ها در مقابل این ملت نتیجه بالعکس می‌دهند.

وی بابیان اینکه وحشت دشمنان از این است که این پندار و باور در بخش عظیمی در دنیا توسعه پیدا کند، افزود: ۴۰ سال از انقلاب پیروزمند ما گذشت و خوشبختانه این باور در منطقه حاکم شد، امروز جریان مقاومت در منطقه زیر شکنجه‌های زندان‌های بحرین و خاک و خاکستر شدن زیر بمب‌هایی که بر سر یمنی‌ها می‌ریزند، این باور را به وجود می‌آورد که حرف اول را در دنیا پول و زور نزند و وحشت آنان این است که اگر این باور جهانی شود و همه دنیا باور کنند حرف اول را در دنیا پول و زور نمی‌زند، استکبار دیگر بر چه چیزی حکومت کند؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه می‌گوییم انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور است، خیال نیست، بلکه حقیقتی است که از ۴۰ سال قبل تا امروز پیش رفته است، افزود: هرروز قدرت‌های استکباری مردم ما را تهدید می‌کردند، در این منطقه دیگرکسی از زور و پول حرف‌شنوی ندارد، همه دنبال قدرتی هستند که حاکم بر زور و پول شود، اگر این باور را توسعه دادیم تا جایی که این باور بخش عمده جهانیان را فراگرفت که دیگر ملاک قدرت، زور و پول نیست، وضعیت آماده است که وجود مقدس مولا ظهور کنند.

وی ادامه داد: به همین جهت مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، اعلام کردند ۴۰ ساله دوم انقلاب، حرکت در جهت یک هدف و مقصد است و آن، فراهم شدن امکانات برای ظهور و فرج ولایت عظما، وجود اقدس حضرت بقیه‌الله است؛ باید کاری کنیم که این ایده، باور و اعتقاد در دنیا توسعه پیدا کند، توسعه این اعتقاد، ایثارگری می‌خواهد، همه این حرکت‌هایی که برای بیداری مردم دنیا در مقام این‌که حرف اول را پول و زور نمی‌زند، ایثارگری در رکاب وجود اقدس امام زمان است.

آیت‌الله علم‌الهدی اذعان کرد: شهدای ما، شهید در رکاب وجود اقدس بقیه‌الله است، عزیزان ما در عرصه دفاعی، ایثارگران در سپاه امام زمان (علیه‌السلام) هستند، خانواده شهدا، جوانان مدافع حرم، این امتیاز برقرار است که همه در سپاه امام زمان خدمت می‌کنند تا این باور در دنیا توسعه پیدا کند و جهانی شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.