عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قدس، درباره ضرورت انجام اقدام‌های حمایتی از تولید و برداشتن موانع پیش‌روی آن، اظهار کرد: امیدواریم امسال با افزوده شدن دو عنصر پشتیبانی و رفع موانع به مقوله تولید، بتوان به اصل هدف که همانا جهش‌تولید است، دست ‌یافت.

آمادگی مجلس برای حذف قوانین مزاحم تولید

دشمن قاعدتاً بخش‌های تولیدی و کارآفرین کشور را نشانه گرفته و آن را تحریم می‌کند؛ بنابراین در چنین شرایطی کار مضاعف و حمایت از واحدهای تولیدی و رونق آن می‌تواند نقشه‌های آنان را نقش بر آب کند. همان‌طور که شاهد بودید دولت‌های غربی ما را از دریافت بنزین و سوخت مورد نیاز کشور تحریم کردند، در حالی‌ که آن چیزی که کشور را نجات داد، تولید بنزین و خودکفایی در این زمینه بود. بدین‌ترتیب نه‌تنها سیاست‌های تحریمی آنان در این حوزه ناکام ماند بلکه از طریق آن درآمدهای ارزی نیز برای کشور حاصل شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: درواقع از آنجایی ‌که تحریم‌کنندگان دقیقاً اطلاع داشتند کشور واردکننده بنزین است از همان نقطه‌ضعف نیز اقتصاد کشور را نشانه گرفتند. بدین‌ترتیب ترسیم چشم‌انداز تولید و حتی فروش بنزین مازاد موجب شد نه‌تنها ترفند دشمن به خودش برگردد بلکه از این محل تأمین ارز نیز صورت گرفت؛ بنابراین این‌ها تجربیات بسیار خوبی است که می‌توان در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور بهره برد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در راستای رونق تولید، شاهد هستیم سومین دوره است که کمیسیون ویژه‌ای به نام کمیسیون رفع موانع تولید در مجلس تشکیل شده است. مجلس بارها به دولت، نهادهای عمومی، بخش‌های خصوصی مانند اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تولیدکنندگان اعلام کرده آمادگی کامل دارد برای حذف و اصلاح آن دسته از قوانینی که به ‌نوعی مزاحم تولید است و دست‌و پاگیر محسوب می‌شود، اقدام کند. در حال حاضر نیز مجلس آمادگی دارد قوانین مورد نیاز برای تحقق چشم‌انداز کشور در عرصه تولید را به تصویب برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.