معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: تبصره ۳ماده ۸۷قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه تعطیلی روزهای پنج شنبه در کلانشهر هایی نظیر مشهد را نمی دهد.

 قانون مدیریت خدمات کشوری مانع تعطیلی روزهای پنج شنبه مشهد/ با تعطیلی پنج شنبه ها موافقم

کوکب موسوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تعطیلی روزهای پنج شنبه  در مشهد باعث خواهد شد ساعت کاری دستگاه های  اجرایی  در این کلانشهر  در طول هفته  نیز منطبق با ساعت کاری دستگاه های متناظر با خودشان  در تهران باشند.

 وی تصریح کرد: زمانی که در سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان رضوی حضور داشتم موضوع تعطیلی روزهای پنج شنبه یا یک روز دیگر در طول هفته را از وزارت کشور و سازمان امور اداری استخدامی  پیگیری کردم که پاسخی که به ما ارائه کردند این بود که به استناد تبصره ۳ماده ۸۷قانون مدیریت خدمات کشوری تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند ساعت کاری خود را در شش روز هفته تنظیم کنند و ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی مشمول این حکم نمی باشند.

موسوی  افزود: از این رو به جز ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی که در تهران حضور دارند، دستگاه ها در سایر شهرهای کشور باید ساعت کاری خود را در ۶ روز هفته تنظیم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری  خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شرکت های خدمات رسان و همچنین دانشگاه ها و مدارس در روز پنج شنبه در مشهد تعطیل هستند، افزود: دانشگاه ها به صورت هیات امنایی اداره می شوند و  رویه اداره آنها متفاوت با دستگاه های اجرایی است ، استنباط سازمان امور اداری  استخدامی نیز این است که شرکت ها نیز نباید روزهای پنج شنبه تعطیل باشند که در این راستا سال قبل وزارت نیرو نیز پیگیر این بود که از سازمان اداری استخدامی مجوز تعطیلی این شرکت ها در  روز پنج شنبه را دریافت نماید.

وی با بیان اینکه  این موضوع از نگاه کارشناسی  و همچنین در نظر گرفتن قوانین موجود نیاز به بررسی بیشتر دارد، افزود:   از دیدگاه یک شهروند که در این کلانشهر به عنوان یک کارمند زندگی می کنم و از طرفی با توجه به اینکه ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی در تهران نیز روزهای پنج شنبه تعطیل هستند، با تعطیلی دستگاه های اجرایی مشهد در این روز موافق هستم  .

وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز چند سال قبل یک طرح پژوهشی  درباره این موضوع انجام داد و نتایج طرح را با بیان مزایا و معایب آن بیان کرد که می تواند  در تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار بگیرد.  

موسوی تصریح کرد: حتی در دوران کرونا و در زمانی که عضو ستاد کرونا استان بودم پیشنهاد دادم که اگر در همین شرایط کرونا اگر در طول هفته ۱روز بیشتر دستگاه ها تعطیل باشند نقش به سزایی در کاهش مراجعات مردمی و شیوع ویروس کرونا خواهد داشت که این موضوع  نیاز به تصویب در ستاد ملی کرونا  داشت  که  در ستاد هم به استناد تبصره قانون مدیریت خدمات کشوری این موضوع به تصویب نرسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.