رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۴۰ درصد دانشجویان دانش آموخته کشور از دانشگاه آزاد هستند و از همین جهت این مرکز آموزش عالی در نظام تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد: گرایش مضاعف به رشته‌های پزشکی چالش اساسی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی طهرانچی، ۱۰ خردادماه، در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه هفت درصد ذخایر معدنی دنیا را در کشور دارا هستیم، افزود: کشور ما دارای یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد ذخایر معدنی دنیا است و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد حال آنکه تاکنون در بخشی از حوزه‌ها، آموزش عالی ضعف داشته است.

وی با تاکید براینکه با وجود منابع معدنی در کشور علاقه مندان به رشته معدن اندک هستند، اظهار کرد: این موضوع نشان از ضعف آموزش عالی در نحوه ارائه آموزش‌ها دارد که با وجود زیرساخت‌های مناسب، علاقه مندی به این حوزه اندک هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۳۲ هزار دانشجوی خارجی در سطح دانشگاه آزاد کشور مشغول به تحصیل هستند.

طهرانچی با بیان اینکه در سال های اخیر روند جذب دانشجویان خارجی روند رو به رشدی بوده است، ادامه داد: در سه سال گذشته حدود هشت هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزش عالی آزاد اسلامی تحصیل می کردند که در حال حاضر این آمار به ۳۲ هزار دانشجو افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال برقراری ارتباط و جذب دانشجوی خارجی از کشور ترکمنستان در خراسان شمالی هستیم، افزود: از استان می خواهیم در این زمینه ورود کند و دایره نفوذ را برای جذب دانشجویان خارجی افزایش دهد.

طهرانچی با بیان اینکه ۴۰ درصد دانشجویان دانش آموخته کشور از دانشگاه های آزاد اسلامی هستند، گفت: دانشگاه آزاد در تربیت نیروی انسانی سهم بالایی را داشته است.

گرایش مضاعف به رشته‌های پزشکی چالش اساسی کشور است

وی افزود: متاسفانه هم اکنون تمام نگاه ها به سمت رشته پزشکی است که این موضوع یک چالش اساسی در کشور محسوب می‌شود، با وجود اینکه هفت درصد منابع معدنی دنیا مربوط به ایران است اما در رشته های تحصیلات تکمیلی استقبال مناسبی انجام نشده است.

تاکید بر گذر از دانشگاه های آموزشی به مراکز مهارت آفرین

طهرانچی بر بستر سازی برای اشتغال تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تلاش می کنیم تا دانشگاه ها را به سمت دانش بنیانی پیش ببریم و رشته های دانشگاهی با توجه به آمایش سرزمینی ایجاد شوند، هم اکنون از دانشگاه آموزشی گذر و به سمت دانشگاه مهارت آفرین و کار آفرین حرکت می کنیم.

وی بر ایجاد دانشکده های مهارت آفرین تاکید کرد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته به شغل دانش آموخته ها کاری نداشت اما این نگاه نیز دیگر گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.