اگرچه مهدی تاج با حضور در برنامه تلویزیونی یک شنبه‌شب سعی در شفاف سازی و البته تطهیر خود داشت؛ اما او همچنان نتوانسته فضای عمومی را به سود خود برگرداند و انتخاب او از سوی مجمع با انتقادهایی همراه بوده است.

تاج پاسخ منتقدان را می دهد؟!

به گزارش قدس آنلاین، مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال دیروز در مرکز همایش‌های صداوسیما در حالی برگزار شد که رقابت برای رسیدن به صندلی ریاست بین مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی بود. در پایان این رقابت انتخاباتی، مهدی تاج با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد.

در مجمع فدراسیون فوتبال ۸۰ نفر حق رأی داشتند که از این جمع مهدی تاج ۵۱ رأی، میرشاد ماجدی ۲۵ رأی و عزیز محمدی ۴ رأی کسب کرد. در نهایت مهدی تاج در حالی برای دومین بار به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد که از زمان اعلام کاندیداتوری با موجی از انتقادات مواجه شده بود؛ از مسائل پیش آمده در قرارداد امضا شده با مارک ویلموتس در زمان ریاستش و حواشی آن و همچنین پیگیری‌های مجلس برای برخورد با مسببان این قرارداد که بگذریم، حالا پرونده فساد دیگری با عنوان پرونده فولاد مبارکه به قوه قضاییه رفته که نام مهدی تاج نیز در برخی گزارش های منتشر شده در این باره به چشم می خورد.

اگرچه مهدی تاج با حضور در برنامه تلویزیونی یک شنبه‌شب سعی در شفاف سازی و البته تطهیر خود داشت؛ اما او همچنان نتوانسته فضای عمومی را به سود خود برگرداند و انتخاب او از سوی مجمع با انتقادهایی همراه بوده است. در حالی این انتقادات مطرح شده که در شرایط کنونی مهم ترین مطالبه از فدراسیون فوتبال بازگرداندن فضای آرام و به دور از حاشیه به فوتبال کشور برای حضور در جام جهانی است و برای رسیدن به این مهم قبل از هر چیز شخص رئیس فدراسیون باید دست به کار شود و با شفاف سازی پاسخ همه انتقادات و ابهامات پیرامون خود را بدهد.

مجمع پرحاشیه

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال روز گذشته در حالی برگزار شد که می توان از آن به عنوان پرحاشیه ترین و عجیب ترین مجمع انتخاباتی تاریخ فوتبال یاد کرد. مسلما با توجه به اتفاقاتی که در ماه های اخیر در فوتبال کشور رخ داد، مجمع هشتم شهریور ۱۴۰۱ در تاریخ فوتبال ایران برای همیشه به عنوان خاص ترین مجمع انتخاباتی در کتاب تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد.

این برای اولین بار بود که مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بعد از عزل رئیس فدراسیون پیشین برگزار می شد و همین موضوع به حساسیت های آن دامن زده بود. علاوه بر این، تایید نشدن صلاحیت چند کاندیدای سرشناس، حضور سرپرست فدراسیون دربین نامزدها و بازگشت مهدی تاج باعث شده بود تا فوتبال ایران شاهد برگزاری خاص ترین مجمع انتخاباتی تاریخ خود باشد.

آخرین سکانس از سریال پرحاشیه و جنجالی این روزهای فوتبال کشور نیز لغو شبانه مجمع بود که در خبرگزاری ها و کانال های خبری از آن به عنوان کودتای شبانه نام بردند. بامداد سه شنبه بعد از این که حسن کامرانی‌فر به صورت رسمی با اطلاعیه‌ای در سایت فدراسیون فوتبال در ساعت ۰۰:۴۶ بامداد تصمیم رسمی برای لغو انتخابات را اعلام کرد تا ساعت ۳:۵۱ بامداد اتفاقات عجیب و مهمی رخ داد که به وتوی تصمیم دبیرکل و انتشار رسمی اطلاعیه برگزاری انتخابات ختم شد.

حتی شنیده شد برای استعلام درباره آن چه کودتای شبانه خوانده شد، ناظر لبنانی AFC را از خواب بیدار کردند و او تاکید کرده بود اگر انتخابات لغو شود، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم سختی علیه فوتبال ایران خواهند گرفت. بر همین اساس با فشار اعضای مجمع و دلهره رسمی از خطر تعلیق، هیئت رئیسه تصمیم دبیرکل را در جلسه‌ وتو کرد و دوباره در سایت فدراسیون بیانیه مربوط به برگزاری مجمع انتخاباتی در تاریخ و زمان مقرر منتشر شد.

دیشب‌ بسیاری بر این باور بودند که با لغو انتخابات، مهدی تاج برای همیشه از معادلات مدیریتی فوتبال ایران حذف خواهد شد و ماجدی تا بعد از جام جهانی سرپرست فدراسیون خواهد بود ولی طی ۱۸۵ دقیقه دوباره معادلات تغییر کرد و انتخابات برگزار و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد. انتخابی که واکنش های عمدتا انتقادی زیادی را در پی داشت و برخی آن را عقب گرد فوتبال ایران خواندند. هر چند عده ای نیز خوشبینانه امیدوارند تاج با استفاده از نفوذ خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا مشکلات تیم ملی فوتبال را کم کند.

تاج برگشت؛ کی روش هم می آید؟!

انتخاب تاج علاوه بر ابعاد مدیریتی در فدراسیون و استعفای نفراتی همچون کامرانی فر، روی سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی هم تاثیرگذار خواهد بود. تاج چندی پیش در یکی از مصاحبه‌های انتخاباتی خود درباره احتمال بازگرداندن کی روش گفته بود: «فکر می‌کنم کی‌روش مربی موفقی است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم همین است.

اگر انتخاب بشوم قاعدتاً به‌صورت جدی با تیمم روی بازگرداندن کی روش فکر می‌کنیم.» بعد از این اظهارات بود که کارلوس کی روش هم با انتشار فیلمی از دوران حضورش در تیم ملی ایران، واکنش مثبتی برای بازگشت نشان داد، آن‌هم در حالی که فدراسیون فوتبال طبق برنامه‌های ارائه شده اسکوچیچ قرار است در فیفا دی مهرماه در کشور اتریش دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال برگزار کند.

میرشاد ماجدی که برای خودش شانس نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال قائل بود، چند روز پیش گفته بود که اگر رئیس بشود دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد. با انتخاب تاج و ناکامی ماجدی باید دید سرنوشت نیمکت تیم ملی ایران به کدام سمت می‌رود. آیا تاج دوباره کی روش را به تیم ملی بازمی گرداند یا در فاصله اندک تا جام جهانی، اسکوچیچ سرمربی باقی می‌ماند. البته با توجه به اظهارات اخیر مهدی تاج و رد چند پیشنهاد خوب از سوی کارلوس کی روش در چند ماه اخیر می توان بازگشت سرمربی پرتغالی به تیم ملی را اتفاق محتملی دانست.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.