مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن از افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تولید انواع سرم در این شرکت خبر داد و تاکید کرد: با توجه به افرایش ۷۵ درصدی مصرف این محلول تزریقی در کشور، باید همه دستگاه‌های مسئول برای کاهش کمبود ایجاد شده تلاش کنند.

افزایش ۲۵ درصدی تولید سرم در داروسازی ثامن

به گزارش قدس آنلاین مجید طبسی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت طبق استانداردهای موجود، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد انواع سرم تولید می‌کند که میزان قابل توجهی است و در شرایط معمول پاسخگوی نیاز بازار هدف بوده است.

طبسی افزود: اما در شرایط کنونی و بنا بر آمار رسمی با توجه به شیوع آنفلوآنزا، مصرف سرم در کشور ۷۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش شیفت‌های کاری و ایجاد خط تولید جدید

وی با اشاره به برنامه‌ داروسازی ثامن برای کمک به کاهش کمبود سرم در کشور تصریح کرد: در داروسازی ثامن با افزایش شیفت‌های کاری، ایجاد خط‌های تولید جدید و تغییر کاربری برخی دستگاه‌های موجود، ظرفیت تولید سرم‌های بطری و کیسه‌ای در حجم‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ سی.سی را تا ۲۵ درصد افزایش داده‌ایم و روزانه ۱۲۵ هزار سرم را وارد بازار دارویی کشور می‌کنیم.

مسئولیت توزیع بر عهده شرکت‌های تحت نظارت وزارت بهداشت است

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در خصوص نحوه توزیع سرم‌های تولیدی این شرکت نیز گفت: این محصولات توسط شرکت‌های پخش سراسری دارای مجوز وزارت بهداشت و تحت نظارت این وزارتخانه در سراسر کشور توزیع می‌شود و شرکت ثامن مسئولیت و دخالتی در نحوه توزیع آن ندارد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.