کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی و هوای سرد در استان، میانگین دمای هوا در استان امروز، دوشنبه نسبت به روز گذشته، حدود ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی/وزش باد شدید پیش بینی می‌شود

به گزارش قدس خراسان آنلاین، آذر رضایی پور اظهار کرد: استقرار این سامانه سبب خواهد شد دمای هوای مشهد نسبت به روز گذشته حدود ۱۱ درجه سلسیوس کاهش پیدا خواهد کرد و در سردترین ساعات امشب مشهد به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به ادامه سامانه بارشی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته بارش باران به نسبت خوبی در استان باریدن گرفته است که شهرستان قوچان با ۱۰ میلیمتر بیشترین میزان را به ثبت رسانده است.

وی عنوان کرد: سامانه سرد مستقر بر استان، سبب بروز بارندگی ها در قالب برف در مناطق شمالی و کوهستانی خواهد شد که این موضوع پیشینه دما را در این مناطق به زیر صفر می رساند.

رضایی پور تصریح کرد: این سامانه بارشی تا پایان هفته در استان پایدار است و پس از آن، میانگین دما افزایش نسبی خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این سامانه سرد بارشی، سبب بروز پدید وزش باد شدید خواهد شد که این پدیده در مناطق کوهستانی موجب بروز کولاک و در مناطق جنوبی استان سبب بروز گرد و غبار می شود.

وی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان و تایباد با سه و ۲۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و خنک ترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۸ تا ۲۱ درجه را تجربه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.