کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه هفته جاری همراه با بارش باران و برف با احتمال آب گرفتگی نواحی مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی جدید به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی به صورت باران و در نواحی سردسیر در ساعات شب به صورت و باران و برف رخ خواهد داد، همچنین افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و مه گرفتگی در نواحی سردسیر از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس بیشترین حجم بارش در نواحی جنوب غربی، نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز خراسان رضوی طی عصر پنجشنبه تا صبح جمعه رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: دمای هوا در مناطق مختلف این استان از امروز سه شنبه تا صبح پنجشنبه هفته جاری به طور نسبی روند افزایشی خواهد داشت.

عنایتی افزود: همچنین از امروز تا فردا، چهارشنبه جوی به نسبت پایدار همراه با افزایش آلاینده‌های جوی در استان خراسان رضوی از جمله شهر مشهد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین سه درجه زیر صفر تا ۱۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که با روند افزایشی بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۴ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب این شهر به یک درجه زیر صفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: شهرستان نیشابور با کمینه دمای هوای منفی هشت درجه سلسیوس و خواف با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

عنایتی افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.