رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد گفت: قیمت گل نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت گل نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس خراسان، محمد رضائی مزینانی در خصوص وضعیت بازار گل در آستانه روز مادر اظهار کرد: علی‌رغم افزایش قیمت گل، نرخ تورم و قیمت نهاده‌های تولید باغبانی بیش از این افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد افزود: امسال قیمت نهاده‌های باغبانی بین ۳۰ تا ۵۰، نرخ کارگر ۵۰ و قیمت کود بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین قیمت لوازم و ادوات باغبانی نیز بسیار بالا رفته اما افزایش قیمت گل نسبت به تورم چندان زیاد نبوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال با انجمن رُز ایران و اتحادیه تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای تفاهم شد تا در ماه‌هایی که قیمت گل بسیار پایین است، یعنی از اردیبهشت تا مرداد که قیمت گل یک‌سوم قیمت تمام شده تولید است، نرخ این محصول در مشهد و استان مقداری بالاتر به فروش رسد تا کمکی به تولیدکنندگان باشد.

رضائی مزینانی ادامه داد: در سه ماه آخر سال نیز قیمت‌ها در مشهد از قیمت تهران و شهرهای دیگر پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر این تفاهم اجرایی شده است.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و فروشندگان سموم دفع آفات نباتی مشهد با بیان اینکه امسال که کرونا فروکش کرد، استقبال از بازار گل به حالت عادی خود بازگشت، عنوان کرد: استقبال از بازار در روز مادر قطعا خوب خواهد بود زیرا کشور رو به شادابی می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.