با انتشار کتاب خاطرات پرنس هری پسر پادشاه بریتانیا و روایت جنایت‌های وی در افغانستان، این‌کتاب با اقبالی عظیم روبه رو شده است.

کتاب خاطرات پرنس هری آتش به پا کرد/ ثبت رکورد سریع‌ترین فروش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایندپندنت، کتاب «ذخیره» یا «یدکی» که خاطرات پرنس هری پسر دوم چارلز پادشاه بریتانیاست، آنقدر در زندگی خصوصی سلطنتی بریتانیا پرده‌دری نمی‌کند اما محتوایی تکان‌دهنده دارد، بسیار مفصل است و گاهی بسیار زیبا نوشته شده است. اگر وی قصد داشت خاندان سلطنتی را به آتش بکشد، با این کتاب خیلی استادانه این کار را کرده است.

جی‌آر موهرینگر که به هری برای نوشتن کتابش کمک کرده نویسنده‌ای است که خاطرات فوق العاده آندره آغاسی ستاره تنیس جهان را با نام «اوپن» نوشته بود و انتخاب وی به عنوان همکار هری نشان دهنده این بود که این کتاب به مسایل خیلی خصوصی نمی‌پردازد، اما به طرز نفس‌گیری صریح خواهد بود.

همسر هری ممکن است جلوی دوربین طبیعی باشد، اما به نظر می‌رسد پرنس هری قدم‌هایش روی کاغذ راحت‌تر برداشته می‌شود و صدایش معتبرتر است از آنچه در مصاحبه‌های آمریکایی اش به گوش می‌رسد.

شخصیت چارلز در این کتاب کمتر شبیه پدر است و بیشتر به عمویی مهربان می‌خورد که از نظر احساسی از پسرش دور است؛ در مکان‌های نامناسبی می‌خندد، با بی‌سیم خود در اطراف کاخ بالمورال می‌چرخد و بین رفتار و گفتارش گسست عمیقی هست. او هری را «پسر عزیز» خطاب می‌کند اما هرگز او را بغل نمی‌کند و حتی وقتی خبر درگذشت مادرشان را می‌دهد از این کار خودداری می‌کند.

وی برادرش ویلیام را هم خوش نیت اما کمی سرد تصویر کرده و این تصور ایجاد می‌شود که آنها هرگز خیلی به هم نزدیک نبوده‌اند. مثل بچه‌های دیگر آن‌ها سر اندازه اتاق خواب و وسایل بازی دعوا دارند.

نحوه برخورد هری با مرگ مادرش که خود را متقاعد می‌کند مرگ او جعل شده و او مخفی است در این کتاب بیان شده و تاثیرگذارترین نوشته کتاب مربوط به زمانی است که وی در بزرگسالی می‌خواهد تصاویر بدن مجروح مادرش را در تصادف اتومبیل تونل پاریس ببیند.

از همین روست که نفرتی شعله‌ور نسبت به رسانه‌ها در کتاب موج می‌زند. او می‌گوید رسانه‌ها هستند که مادرش را می‌کشند، در نوجوانی شکارش می‌کنند، حرفه ارتش خودش را خراب می‌کنند و همسرش را شکنجه می‌دهند.

ناشران اعلام کرده‌اند کتاب خاطرات شاهزاده هری سریع‌ترین فروش در میان کتاب‌های غیرداستانی تاکنون را داشته و در اولین روز انتشار ۴۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

این کتاب به صورت تصادفی ۵ روز جلوتر در اسپانیا منتشر شد و صفحاتی از آن به مطبوعات راه یافت.

همه نسخه‌های «ذخیره» که روز سه‌شنبه به صورت رسمی وارد بازار شده بود، تا کنون به فروش رسیده است. مدیر پنگوئن رندوم هاوس گفت می‌دانستیم این کتاب از قفسه‌ها پرواز می‌کند اما این دیگر از سریع‌ترین احتمال فروش مورد تصور ما هم فراتر بود. تنها کتاب‌هایی که در روز نخست انتشار فروش بیشتری داشته‌اند کتاب‌های «هری پاتر» بوده‌اند که در ژانر داستانی جای داشتند.

هری تاکنون در ۲ مصاحبه تلویزیونی برای معرفی کتابش ظاهر شده که مخاطب بسیار یافتند و ۳ مصاحبه دیگر برای روزهای آینده در برنامه دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.