نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بیش از سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض اختلالات کلیوی قرار دارند.

نوشیدن قهوه زیاد در روز چه مشکلاتی برای کلیه ایجاد می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که بعضی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف قهوه به کلیه آسیب وارد می‌کند، پژوهش‌های دیگر نشان داده‌اند که هیچ ارتباطی بین مصرف کافئین و بروز بیماری‌های مزمن کلیوی وجود ندارد. بنابراین گروهی از محققان دانشگاه تورنتو در کانادا به منظور بررسی ارتباط بین مصرف قهوه و بروز اختلالات کلیوی، مطالعات جدیدی انجام دادند.

محققان برای نیل بدین هدف، ۱۱۸۰ فرد بین ۱۸ تا ۴۵ سال را به مدت بیش از ۷.۵ سال مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها عملکرد کلیه افراد شرکت‌کننده در مطالعه را با شاخص‌های تعیین شده تحت نظر قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بیش از سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند و کافئین را با سرعت کمتری متابولیزه می‌کنند، ۲.۷ برابر بیشتر از دیگران در معرض اختلالات کلیوی قرار دارند. همچنین، این افراد ۲.۸ برابر بیشتر درگیر فشار خون بالا می‌شوند.

به گفته محققان، عوامل زیادی در زمینه تأثیر قهوه بر بروز اختلالات کلیوی نقش دارند. این عوامل شامل میزان کافئین خالص موجود در یک فنجان قهوه، نوع دانه قهوه، زمان تهیه کردن قهوه، دمای آب، میزان آسیاب کردن دانه قهوه و تعادل بین قهوه و آب می‌شود. همچنین، ممکن است کافئین موجود در نوشیدنی‌های دیگر مانند چای نیز تأثیر مشابهی داشته باشد و باعث بروز مشکلاتی شود. بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس قرار بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.