مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی با هدف آشنایی با پیشرفت های کشور به اردوی راهیان پیشرفت اعزام می شوند.

۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی به اردوی راهیان پیشرفت اعزام می شوند

گزارش قدس آنلاین، علیرضا موسوی‌نژاد عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعلیم و تربیت اسلامی اظهار کرد: نقش بی بدیل معلمان و مربیان پرورشی در عمق بخشیدن به باورهای دینی در بین دانش آموزان غیرقابل انکار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در گذر زمان نوع و شیوه فعالیت‌های مربیان پرورشی تغییر کرد، بیان‌کرد: معلمان پرورشی از اشاعه فرهنگ دینی تا برگزاری اردوها و تلاش برای حضور اجتماعی و سیاسی دانش آموزان نقش آفرین هستند.

موسوی نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تعمیق مسائل فرهنگی و اجتماعی را به دوش بکشد، افزود: صدا و سیما، خانواده، حوزه علمیه، مسجد و… نیز در این زمینه باید ایفای نقش کنند.

وی ادامه‌داد: تجلیل از مربیان پرورشی و مشاوران فعال و برگزیده، تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی و تجلیل از خانواده شهدای امور تربیتی و تقدیر از والدین مؤثر در فعالیت‌های تربیتی از برنامه‌های هفته تعلیم و تربیت اسلامی است.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در هفته تربیت اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برگزاری گفتمان‌های تربیتی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و… را نیز در این هفته خواهیم داشت.

موسوی نژاد با بیان اینکه علی رغم مسائل اعتباری اردوهای راهیان نور دانش آموزان را داشتیم، افزود: ۴ اتوبوس از دانش آموزان خراسان جنوبی به اردوهای راهیان نور غرب اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تمام شرکت کنندگان در اعتکاف سال جاری از نوجوانان و جوانان بودند، افزود: این موضوع نشان علاقمندی نسل نو به موضوعات دینی و اخلاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اردوی راهیان پیشرفت با هدف آشنایی نوجوانان با دستاوردهای کشور نیز برگزار خواهد شد، مسجد: سهمیه خراسان جنوبی برای این اردو ۴۰ نفر است.

برگزاری جشنواره شاد دفاع مقدس دانش‌آموزی

موسوی نژاد با اشاره به اینکه ۲۱ اسفند، اجلاس نماز دانش آموزی خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: جشنواره شاد دفاع مقدس دانش آموزی با حضور ۶۰ هزار دانش‌آموز متوسط اول و ابتدایی نیز هفته آتی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ جلسه جهاد تبیین را نیز از ابتدای سال در مدارس خراسان جنوبی برگزار کرده‌ایم اظهار کرد: امیدواریم سوالات دانش آموزان در این جلسات به درستی پاسخ داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: تحریم مقام عالی وزارت آموزش و پرورش از سوی اتحادیه اروپا را از سوی فرهنگیان خراسان جنوبی محکوم می‌کنیم.

موسوی نژاد گفت: تحریم وزیر آموزش و پرورش تحریم یک فرد حقیقی نیست بلکه آنان مجموعه فرهنگیان را مورد خطاب قرار داده اند.

وی گفت: در اسکان سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ پایگاه و ۱۳۷ مدرسه در خراسان جنوبی فعالیت خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.