عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه خلا بزرگ کمبود اختصاص بودجه به بخش فرهنگی در بودجه شهرداری زنجان کاملا محسوس است، گفت: وقتی مرکز استان با شهرهای همجوار مقایسه می‌شود، شاید به اندازه یک بیستم نیز بودجه به حوزه فرهنگی اختصاص داده نشده است.

زنجان به اندازه یک بیستم شهرهای همجوار بودجه فرهنگی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، انسیه ابوبصیر رئیس، کمیسون فرهنگی شورای شهر زنجان در جلسه شورای شهر زنجان، با بیان اینکه خلا بزرگ کمبود اختصاص بودجه به بخش فرهنگی در بودجه شهرداری زنجان کاملا محسوس است، اظهار کرد: وقتی مرکز استان با شهرهای همجوار مقایسه می‌شود، شاید به اندازه یک بیستم نیز بودجه به حوزه فرهنگی اختصاص داده نشده است.
کمیسون فرهنگی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه به عنوان رئیس کمیسیون، فرهنگی و اجتماعی اعتراض کمبود بودجه فرهنگی را داشتم، ادامه داد: با عنایت به اینکه این بودجه‌بندی نظر اکثریت شورا بود این تخصیص بدین شکل انجام گرفت.
وی با بیان اینکه در سال‌های آتی باید تلاش کنیم برای جبران نقایص و کمبودهایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد یک نگاه فرهنگی داشته باشیم، افزود: هر از گاهی این کمبودها به شکل آسیب‌های اجتماعی بیرون زده و مشکلات عدیده برای مسئولان و جامعه ایجاد می‌کند.
وی تاکید کرد: امیدواریم با بودجه خوب فرهنگی بتوان جوانان و نوجوانانی شهر را که چشم انتظار انجام کارها و برنامه‌های فرهنگی هستند مدیریت کرد.
در ادامه این جلسه نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود برای جبران کمبود بودجه فرهنگی، شهرداری، مسئولان معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق در ساخت پارک‌ها، تفرج‌گاه‌ها و زیباسازی شهر مکان‌هایی را برای مواردی چون زمین و سالن‌های ورزشی و فرهنگسراها اختصاص دهند تا مقداری از درخواست‌های شهروندان را در حوزه فرهنگی پوشش دهد.
حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی تاکید کرد: امیدواریم با این رویکرد بتوان مقداری از امکانات را که در اختیار شهرداری است به این بودجه ضمیمه کرد تا یک کار قابل قبول در سطح شهر انجام گیرد.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه امسال لایحه تعرفه عوارض بودجه شهرداری زنجان یک کار کارشناسی سنگین را برد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ مجموعه سرانه درآمد شهرداری‌های استان به یک میلیون تومان نیز نمی‌رسید، اما امسال با تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این سرانه به بالای ۵.۵ میلیون تومان رسید.
وی با بیان اینکه با تصویب این لایحه شورای اسلامی شهر زنجان سرانه بودجه شهرداری‌های استان مجموعا به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید، ادامه داد: این موضوع نوید بخش یک خدمت رسانی مناسب به شهروندان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.