مهندسان فناوری کره شمالی موفق به توسعه موتور موشکی شدند که با استفاده از آن می توان ماهواره‌های مختلفی را پرتاب کرد .

موفقیت جدید کره شمالی در توسعه موتورهای موشک

به گزارش قدس آنلاین، مهندسان فناوری کره شمالی موفق به توسعه موتور قدرتمندی برای یک موشک حامل شدند که با استفاده از آن می توانند ماهواره‌های مختلفی را پرتاب کنند.

قائم مقام سازمان توسعه هوافضای ملی کره شمالی در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور با اعلام این خبر اظهار کرد ما به موفقیتی کامل در توسعه موتور موشک بسیار قدرتمندی رسیدیم که برای پرتاب موشک طراحی شده و امکان پرتاب ماهواره‌های مختلف در مدارهای مربوطه را برای ما فراهم می‌کند.

وی افزود: با این اقدام پیونگ یانگ موفق شد ماهواره‌های خود را چند منظوره و بسیار کارآمدتر کند.

این مقام کره‌ای تصریح کرد اقدامات سرسختانه و مجدانه‌ای برای توسعه علوم فضایی در حوزه‌های مختلف، از جمله کشاورزی، پیش بینی آب  هوا، ارتباطات، ماهیگیری، بررسی منابع طبیعی، مدیریت اراضی و جلوگیری از بحران‌ها، در دست است.

وی خاطرنشان کرد تمام این موفقیت‌ها نشان دهنده آینده‌ای روشن و درخشان برای برنامه فضایی پیونگ یانگ است.

این گفتگو در چهاردهمین سالگرد امضای پیمان بین المللی ماورای جو توسط کره شمالی انجام شد.  

پیمان ماوَرای جو پیمانیبین‌المللی در 17 ماده برای بهره‌برداری از منابع ماورای جو زمین و اولین پایه برای نگارش و تصویب قانون فضا است. این معاهده در ابتدا بین سه کشور آمریکا، بریتانیا و شوروی سابق در 27 ژانویه 1967 امضا و در 10 اکتبر 1967 اجرایی شد و تا سپتامبر 2015، 104 کشور عضو این پیمان شده و 40 کشور آن را امضا کرده ولی در داخل کشور خود تصویب نکرده‌اند. اجرای این پیمان زیر نظر کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح آمیز از ماورای جو است.

این پیمان، کشورهای عضو را از استقرار سلاح‌های کشتار جمعی ، آزمایش تسلیحاتی یا پایگاه نظامی در فضای بیرونیجو زمین، ماهیا هر جرم آسمانیدیگری منع می‌کند اما محدودیتی برای سلاح های متعارفدر آن تعریف نشده‌ است. همچنین این پیمان می‌گوید که اکتشافات و منابع فضایی متعلق به همه کشورها و تمام کشورها، آزادانه مجاز به اکتشافات فضایی هستند.

همچنین، هیچ کشوری حق ادعای مالکیت بر هیچ جرم آسمانی و منابع آن را ندارد. اما اگر کشوری، جسمی را به سطح یک جرم آسمانی بنشاند می‌تواند محدوده کوچکی در اطراف آن را کنترل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.