رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: ۲ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان ایجاد شد.

احداث  ۲ دهکده فناوری و نوآوری در سمنان

به گزارش قدس آنلاین، محسن نظری روز دوشنبه با بیان اینکه هدف از ایجاد ۲ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و همچنین منابع طبیعی در استان سمنان توسعه و بهره‌وری بیشتر شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: امسال مجوز راه‌اندازی سه پردیس تخصصی برای شرکت‌های دانش بنیان در استان اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدای امسال ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان سمنان فعال بودند، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعال شدند که در مجموع این تعداد به ۱۰۱ شرکت افزایش یافت.

ارزیابی ۴۵ شرکت دانش بنیان برای گرفتن مجوز فعالیت در استان سمنان

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: ارزیابی ۴۵ شرکت دانش بنیان و فناور دیگر نیز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است تا به مجموع شرکت‌های فعال استان سمنان اضافه شوند.

نظری با بیان اینکه ارتقای حوزه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی و همچنین اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اولویت راهبردی این پارک است، اظهار کرد: مجوز ساخت و بهره‌برداری از بزرگترین پردیس‌های تخصصی کشور در این ٢ حوزه اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ رویداد به منظور توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ارتباط با بازار و اثرگذاری اقتصادی بیشتر دانش با صنعت و همچنین شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ استان برگزار شد، افزود: نشست‌های ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان با محوریت و دبیری پارک علم و فناوری تشکیل شد.

به گفته وی، تاکنون ۲۲ نشست تخصصی با ۱۷۰ مصوبه با هدف رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان صادر و پیگیری شده است.

شرکت‌های دانش بنیان استان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

اکنون از ۵۱ پارک علم و فناوری فعال کشور سه پارک به سطح یک ارتقا یافتند که در این بین پارک استان سمنان پس از ارزیابی‌های لازم به همراه خراسان رضوی و آذربایجان غربی در این جایگاه قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.