ملی‌پوش شنای ایران پس از رکوردشکنی و کسب سهمیه مسابقات جهانی ژاپن، گفت: تمرکز ما باید روی تمرین باشد تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

ملی‌پوش شنا: مشکلات مالی برنامه‌های ما را بهم می‌ریزد

به گزارش قدس آنلاین هومر عباسی در خصوص کسب ورودی مسابقات جهانی ژاپن، اظهار داشت: مسابقات ترکیه که برای کسب ورودی جهانی بود، حدودا یک ماه پس از آخرین مرحله لیگ کشورمان برگزار شد. خیلی سریع برای آن آماده شدیم و وقت کافی نداشتیم. برای اینکه به این مسابقات راه پیدا کنیم، باید رکوردهایی را به ثبت می‌رساندیم که از ایران ۶ نفر در این رکوردزنی موفق بودند و برای این مسابقات اعزام شدند. حالا که سهمیه مسابقات جهانی ژاپن را داریم، باز هم زمان زیادی برای تمرین در اختیار ما نیست ولی اگر بیشتر حمایت‌ شویم و تجهیزات و هزینه مورد نیاز تامین شود، به طور قطع می‌توانیم به فینال مسابقات جهانی راه پیدا کنیم.

ملی‌پوش شنای ایران درمورد وضعیت تمرین‌های شناگران در ایران عنوان کرد: با کمترین حمایت‌ها توانستیم به مسابقات جهانی برسیم و قطعا با توجه بیشتر، جایگاه‌های بالاتری را نیز کسب می‌کنیم. من در استخر خصوصی تمرین می‌کنم و بیشتر هیئت‌های استانی حتی یک استخر هم ندارند. فدراسیون شنا و هیئت‌ استان در حد توان خودشان از ما حمایت می‌کنند اما تجهیزات و زیر ساخت کاملی در اختیار نداریم که بتوانیم سطح تمرینات را بالا ببریم.

وی با اشاره به وضعیت مالی شناگران، گفت: خوراک، مکمل و تجهیزات، هزینه بسیار بالایی دارد. درست است که خانواده حمایت کامل از ما دارد اما این روزها از نظر مالی انتظار بیشتری از فدراسیون و مسئولین ورزشی داریم. سختی‌های موجود هیچ وقت باعث نشده که از ادامه ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری کنم و همیشه به خاطر عشقم به شنا، در این ورزش بودم.

عباسی با انتقاد به تبعیض بین فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: نسبت به فوتبالیست‌ها خیلی جایگاه ما متفاوت است. تمرکز ما باید روی تمرین باشد تا بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم اما بعضی اوقات درگیری‌های مالی تمام زندگی و ورزش ما را بهم می‌ریزد. سن رشته شنا نهایتا تا ۲۸-۲۹ سالگی است و ما زمان زیادی نداریم تا موفقیتی که باید را کسب کنیم. ای کاش تمام ورزش‌ها را با یک چشم نگاه می‌کردند و تمام ورزشکاران در یک سطح بودند. در رشته شنا در بازی‌های المپیک و آسیایی مدال‌های زیادی توزیع می‌شود و اگر به آن توجه شود، نتیجه بسیار عالی خواهیم داشت.

وی افزود: نمی‌گویم که فقط به ورزش ما توجه شود ولی خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت که اگر رشته‌ای با حمایت اندک می‌تواند، سه ورودی مسابقات جهانی را بدست بیاورد، قطعا اگر به ورزشکارانش توجه بیشتری کنیم، مدال‌های رنگارنگی هم از آن بدست می‌آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.