۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: 870892

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: گرانی میوه‌های بهاری مربوط به میادین میوه و تره‌بار نیست و به خرده فروشان مربوط است، چراکه امسال قیمتها تفاوت زیادی با سال گذشته ندارند.

گرانی میوه به خرده فروشان مربوط است

به گزارش قدس خراسان، حیدر ساکن برجی اظهار کرد: هم اکنون بیشترین قیمت در بخش میوه های بهاری که جزء میوه های گران محسوب می شود مربوط به گیلاس است که به علت دشوار بودن چیدن آن توسط باغداران قدری گرانتر از سایر میوه ها است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با اشاره به نرخ برخی میوه های پرفروش در میادین میوه و تره بار مشهد، بیان کرد: هم اینک قیمت هر کیلو گیلاس بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، چغاله بادام بین ۵۵ تا ۷۵ هزار تومان، توت فرنگی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هندوانه پنج هزار تومان، ملون ۱۸ هزار تومان، خربزه بین ۶ تا ۱۸ هزار تومان، طالبی ۲۰ هزار تومان و خیار از ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی گفت: قیمت میوه ها از میدان تا خرده فروشی تغییر می کند و خرده فروشان می توانند طبق قانون حداکثر تا ۳۰ درصد سود در فروش هر کیلو میوه آن هم به شیوه دست چین داشته باشند و اگر شهروندان احساس می کنند میوه را از خرده فروشان گران می خرند باید پیگیر این موضوع از اتحادیه و ناظر مربوطه (اتحادیه میوه و تره بار) باشند.

برجی در خصوص عرضه "توت" با قیمتهای نامتعارف در مشهد، گفت: نظارت بر عرضه توت که توسط برخی غرفه داران در مقابل باغ های شهر به فروش می رسد، برعهده اداره دیگری است و اتحادیه بارفروشان در این زمینه نظارتی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.