رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ به عنوان قطب اصلی و محوری کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: مبارزه با آفت سِن مادر مزارع گندم و جو از اواخر فروردین ماه آغاز و تاکنون در سطح بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا شده‌ است.

مبارزه با آفت "سِن" مادر در مزارع تربت‌حیدریه آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، سیدمحمد نجفی اظهار کرد: با احتمال طغیان پوره سِن، تا پایان اردیبهشت ماه کنونی این روند ادامه دارد و این سطح مبارزه اغلب به صورت مبارزه توام سن و شته روسی در مزارع انجام می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ ادامه داد: ضروری است کشاورزان برای جلوگیری از اُفت کیفیت محصول و خسارات احتمالی با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی مبارزه با پوره‌ها را آغاز کنند.

وی گفت: در این فصل از سال اگر با آفت "سن" مادر و در روزهای آینده با پوره سن‌ها در مزارع آلوده به موقع مبارزه نشود کشاورزان علاوه بر امسال، در سال‌های آینده نیز شاهد خسارت در مزارع گندم و جو خواهند بود.

نجفی بیان کرد: امسال بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این خطه به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته که از این میزان در حدود هفت هزار هکتار محصول گندم و جو کاشته شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ گفت: بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه با داشتن منابع آب و خاک مناسب یکی از حاصلخیزترین مناطق کشاورزی خراسان رضوی و از نظر سطح زیرکشت محصولات کشاورزی نیز، رتبه نخست شهرستان تربت‌حیدریه را به خود اختصاص داده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.