نماینده  مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قطع شدن برق چاه موتورها در مصوب در هئیت دولت لغو شده است و  خاموشی‌های چاه موتورها را نخواهیم داشت.

خاموشی چاه موتورهای کشاورزی لغو شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام جواد نیک بین در حاشیه همایش ملی پسته بردسکن اظهار کرد: حق کشاورز نیست که پس از چند ماه تلاش دسترنج او با خاموشی چاه موتور از بین برود و مسئولان حق قطع برق چاه موتورهای کشاورزی را ندارند و  اگر حتی یک ساعت بخواهند چاه موتورهای کشاورزان را خاموش کنند، زندگی مردم را خاموش کرده اند.

وی گفت: به جد پیگیریم که موضوع خاموشی چاه موتورها مقطعی نباشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  افزود: باید پیگیر طرح انتقال آب از جنوب کشور که مصوب مجلس است و آب را از چابهار به خراسان رضوی و جنوبی منتقل می‌کند تا مشکلات کمبود آب رفع شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین همچنین بر راه اندازی  مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و مطالعات شور زیست در شهرستان بردسکن تاکید کرد  و از معاونت وزارت جهادکشاورزی خواست با تخصیص تسهیلات با بهره کم  و اجرای سیستم‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار موافقت کند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی هم در این همایش گفت:کشاورزان ما  هم اکنون تا پای جان در بخش امنیت غذایی تلاش می‌کنند و سزاوار نیست با قطع و خاموشی‌های چاه موتورها  صدمات و خسارات به آنان وارد شود.

دکتر شاهپورعلایی مقدم افزود: تولیدات کشور در سال ۵۷ مقدار ۴۶ میلیون تن بود که امروزه با افزایش جمعیت و با اقلیم موجود امروز به ۱۶۵ میلیون تن رسیده است.

وی تعداد بهره برداران عرصه کشاورزی را ۴ میلیون ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که ۱۴ میلیون هکتار باغات و زراعت ما در کشور است.  

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران در ۲۲ محصول  در دنیا رتبه‌های اول تا دهم و  در محصول پسته، زعفران  و زرشک مقام اول دنیا را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی  هم خرده مالکی را از مشکلات بخش کشاوزری استان بیان کرد و گفت:  باید با فعال کردن تشکل‌ها در بحث زنجیره  تولید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

 وی از برگزار کنندگان همایش ملی پسته در بردسکن نیز قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه بردسکن از قطب‌های کشاورزی استان  به شمار می‌رود و در محصول پسته  از ظرفیت خوبی برخوردار است امید می‌رود دبیرخانه همایش پسته  استان در بردسکن راه اندازی شود.

شهرستان بردسکن ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته و ۱۶ هزار تن برداشت با گردش مالی ۷ هزار میلیارد تومان دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.