مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه عملیات مسیرسازی انتقال آب سرعت گرفته است، گفت: تاکنون ۲۴۰ کیلومتر لوله خریداری شده و با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان دوره زمانی پروژه کوتاه خواهد شد.

عملیات مسیرسازی انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور سرعت گرفته است

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری با بیان اینکه خراسان رضوی مطالعه شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان را برای شرق کشور انجام داد، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در این پروژه حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در فاز اول به سه استان شرقی کشور می‌رسد که ۱۲۰، ۶۰ و ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب به ترتیب سهم خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه عملیات مسیرسازی انتقال آب سرعت گرفته است، بیان کرد: تاکنون ۲۴۰ کیلومتر لوله خریداری شده و با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان دوره زمانی پروژه کوتاه خواهد شد؛ امید است این پروژه تا سال ۱۴۰۶ به نقطه انتهایی یعنی به مشهد برسد.

طاهری با اشاره به اینکه مصرف آب در حوزه کشاورزی در استان از میانگین مصرف جهانی کمتر است، افزود: مصرف آب در حوزه کشاورزی در خراسان رضوی ۸۱.۸ است، در صورتی‌که متوسط این مصرف در کشور ۹۰ درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.