رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخس گفت: با خشک شدن تدریجی سد دوستی ۱۶ روستای بهره بردار از آب سد در سرخس با تنش آبی روبرو هستند.

تنش آبی ۱۶ روستای دهستان مرکزی سرخس را تهدید می‌کند

به گزارش قدس خراسان، قربانی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن بخشی از آب سد اظهار کرد: در سال‌های ۸۴ و با هدف بهره مندی روستاهای حاشیه سد دوستی و خط انتقال به مشهد اقدام به ساخت  ایستگاه مجتمع آبی گلزار جهت آبرسانی به روستاهای اطراف در دستور کار قرار گرفت.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخس افزود: با بهره برداری از این مجتمع آبی ۱۶ روستای منطقه با جمعیتی بالغ بر ۹هزار نفر از آب سالم بهداشتی سد دوستی بهره‌مند شدند.

وی گفت: این روستاها هم اکنون و شاید تا دوماه آینده به علت تداوم خشکسالی و افت شدید آب در سد دوستی با بحران بی آبی روبرو شوند که با اقدامات صورت گرفته مقرر شد دو حلقه چاه جهت آب شرب مجموعه گلزار حفر و آب چاه به مشترکان تحویل شود.

قربانی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون تعداد مشترکان ما بالغ بر ۳۰ هزار اعم از روستایی وشهری هستند، که خوشبختانه در آب شهری مشکلی نیست، اما به علت فرسودگی شبکه ۳۰ درصد آب خط انتقال هدر می‌رود.

رئیس اداره آب وفاضلاب سرخس تاکید کرد: ما هم اکنون در آمادگی کامل جهت آبرسانی به هر روستایی که مشکل آب داشته باشند بسر می‌بریم و با چند دستگاه تانکر به تعدادی از روستاهای بخش بزنگان با تانکر ابرسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.