سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین دستگاه سی.تی آنژیوگرافی قلبی ۲۵۶ اسلایس زیمنس به عنوان به‌روزترین فناوری دنیا در آنژیوگرافی قلبی و پیشرفته‌ترین دستگاه سی.تی اسکن شرق کشور در بخش دولتی به بیمارستان امام رضا(ع) این شهر تحویل داده شد.

یکی از به روزترین سی.تی. اسکن‌های دنیا به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اختصاص یافت

به گزارش قدس خراسان، دکتر ایوب توکلیان روز سه شنبه با بیان این که ارزش ریالی این دستگاه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است افزود: این دستگاه به دلیل پایین بودن دوز اشعه و سرعت بالای اسکن امکان تصویربرداری از اطفال را ممکن می‌سازد.

وی با اشاره به قابلیت های بالای این دستگاه در حوزه درمانی و تشخیصی ادامه داد: این دستگاه، روش جدید تشخیصی برای بررسی شریان‌های مختلف از جمله کرونری قلب بدون نیاز به آنژیوگرافی تهاجمی قلبی (روش رایج) محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تصویر برداری چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و اطلاعات بسیار مفیدی درباره آناتومی و وضعیت ساختمان‌های داخلی قلب، آنومالی‌های مادرزادی و نیز رگهای قلب ارائه می‌کند.

توکلیان افزود: این دستگاه در مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی امام رضا(ع) جانمایی شده است و امیدواریم تا ماه آینده برای خدمات رسانی به مردم به بهره‌برداری برسد.

یکی از به روزترین سی.تی. اسکن‌های دنیا به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اختصاص یافت

بیمارستان امام رضا به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای زار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است.

۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.