سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا روز گذشته اعلام کرد گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های پرشمار پلیسی، مستقر خواهد شد.

حجاب به مسئله سیاسی تبدیل نشود / قدس به بررسی استقرار گشت ارشاد در کشور پس از ۱۰ ماه می پردازد

به گزارش قدس آنلاین، با آن دسته از کسانی که بدون توجه به تبعات و عواقب پوشش خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار کنند، ضمن انذار و تذکر، در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس، برخورد قانونی شده و این افراد را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد. 

 دکتر میثم ظهوریان، کارشناس فعال رسانه‌ای و فرهنگی  در گفت‌وگو با قدس درباره نحوه برخورد با بی‌حجابی و ناامنی اخلاقی در کشور اظهار می‌کند : در بحث مقابله با بی‌حجابی و ناامنی‌های اخلاقی، مجموعه حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی کشور باید تکلیف خودشان را با این موضوع و نحوه برخورد با مسئله بی‌حجابی روشن کنند. تا زمانی‌که دستگاه‌های مختلف، سیاست‌های معارض نسبت به مسئله بی‌حجابی و ناامنی اخلاقی با یکدیگر داشته باشند، در این شاخص اثرگذاری جامعه موفق نخواهیم بود.

 وی تصریح می‌کند: تازمانی که حجاب  در کشور یک مسئله و مناقشه سیاست داخلی باشد و به آن  به‌عنوان یک مسئله فرهنگی نگاه نکنیم و از طرف دیگر  گروه‌ها وجناح‌های سیاسی به دنبال امتیازگیری از موضوع باشند، نمی‌توانیم این مسئله را در کشور مدیریت کنیم.

او در ادامه می‌گوید: بر اثر تعارض دستگاه‌های متولی امر حجاب در کشور کنش‌های مختلف شکل می‌گیرد که همدیگر را خنثی می‌کنند و این امر منجر به ارسال پیام‌های متناقض به جامعه می‌شود و از طرف دیگر بخشی از افرادی که نسبت به بی‌عفتی در کشور مخالف هستند با مشاهده این تناقض‌ها دیگر تمایلی به همراهی با این دستگاه‌های متولی ندارند.

این کارشناس فعال رسانه به موضوع استفاده برخی جریان‌های فرهنگی از یارانه دولتی در مسئله تبلیغ بی‌حجابی وناامنی اخلاقی در کشور می‌گوید: بسیاری از فیلم‌هایی که امروز در سینما و شبکه‌های نمایش خانگی در حال پخش است با مجوز و هزینه دولتی ساخته شده‌اند، درحالی‌که ما شاهد تناقصات فرهنگی بسیاری در زمینه‌های اخلاقی، خانوادگی و گسترش بی‌حجابی در این فیلم‌ها هستیم، دستگاه‌ متولی دولت در این زمینه وزارت ارشاد است که باید با این موضوع برخورد کند.

ظهوریان به تجربه گشت ارشاد در سال‌های اخیر در کشور پرداخت  و در ادامه می‌افزاید: تجربه گشت ارشاد در گذشته به لحاظ اثرگذاری در جامعه  ناموفق بوده و بیشتر این کار جنبه  تبلیغاتی داشته؛ چراکه غالباً قشر اصلی و تأثیرگذار در جامعه که به ترویج فساد و فحشا  مشغول بودند، مورد تذکر قرار نمی‌گرفتند و به نوعی برخورد کارمندی انجام می‌گرفت واز طرف دیگر تعداد گشت‌های ارشاد بسیار محدود بود.

وی در پایان به نحوه برخورد با بی‌حجابی در دهه‌های گذشته اشاره و اظهار کرد:  در دهه ۶۰ یک نهاد متولی به‌نام کمیته انقلاب اسلامی برای بی‌حجابی در کشور وجود داشت که دیگر نهادهای اجرایی همگام  با کمیته، سیاست واحدی را در مجموعه حجاب در کشور شکل داده بودند و همین یکپارچگی سیاست منجر شد در مسئله حجاب دستاوردهای خوبی کسب شود اما از دهه ۷۰مسئله حجاب به عنوان موضوع سیاست داخلی توسط عده‌ای مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.