رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن از اعزام ۹۰ نفر مبلغ به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در دهه اول ماه محرم خبر داد.

اعزام مبلغ به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بردسکن در دهه اول محرم

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی شکاری در همایش طلایه‌داران هدایت که با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت روحانیان بومی شهرستان و مبلغین بردسکنی‌های مقیم سراسر کشور امسال در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان با هدف ترویج و نشر اسلام ناب محمدی و فرهنگ متعالی عاشورا، نشر و گسترش معارف اسلامی و نیز ارتقای بینش و آگاهی‌های دینی، فرهنگی و سیاسی مردم، در دهه اول ماه محرم به روستاها و مناطق عشایری بردسکن اعزام شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد روحانیان اعزامی به روستاها و مناطق عشایری شهرستان بردسکن از روحانیون بومی منطقه هستند، گفت: یک گروه جهادی  ۱۰ نفره از روحانیون اعزامی از  مشهد مقدس در دهه محرم برای مباحث تبلیغی به روستاهای محروم این شهرستان نیز اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: روستاهایی که درخواست روحانی دارند می‌توانند ظرف فردا به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه تا نسبت به اعزام روحانی به آن روستاها اقدام شود.

شکاری از روحانیون خواست با هماهنگی شورای تبلیغ شهرستان نسبت به فعالیت تبلیغی خود اقدام کنند در غیر این صورت شورای تبلیغ شهرستان از حق و حقوقات روحانیون دفاع نخواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن همچنین از روحانیون خواست در منابر مطالعه و تحقیق و مطالب صحیح را نقل کنند و باید یک روحانی بتواند پاسخگوی شبهات دینی و مذهبی جوانان باشد وراه درست را به آنها یاد بدهدتا نسل جوان مورد تهاجم دشمنان قرار نگیرد.

فاصله گرفتن از قرآن فاصله گرفتن از اهل بیت است

امام جمعه بردسکن در این همایش به ۱۰ نکته کلیدی و طلایی مقام معظم رهبری در جمع مداحان اشاره کرد و گفت: یکی از گروه‌هایی که می‌تواند به درستی به تبیین واقعه عاشورا بپردازد و نقش آفرینی کند مبلغین هستند.

حجت الاسلام علی اصغر امینی افزود: نسل جوان را با عمل به دین و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین باید به سمت معرفت افزایی سوق دهیم.

وی اخلاق، تلاوت قرآن و بیان احکام را در مجالس عزاداری مورد تاکید قرار داد و افزود: فاصله گرفتن از قرآن در واقع فاصله گرفتن از اهل بیت است.

امام جمعه بردسکن بر محتوای مفید و قابل نیاز مخاطبین توسط روحانیون در منابر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال بحث برگزاری انتخابات را پیش رو داریم روحانیون نباید در منابر خود از کاندیدای خاصی جانبداری کنند.

وی افزود: سیاست ما سیاست رهبری است و باید ملاک و معیار ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

امینی افزود: روحانیون باید چتر رهبری را برای همه گروه‌ها و جناح‌ها باز کنند و هدف ما جذب حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای باشد و در منابر بی طرفانه سخن بگوییم.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.