مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۱۹۶ هزار مشترک خانگی زیر پوشش این شرکت معادل ۲۰ درصد از کل مشترکان از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف تاکنون مشمول ۴۸ میلیارد ریال پاداش در قبوض برقشان شده‌اند.

مشترکان خراسان رضوی ۴۸ میلیارد ریال بابت صرفه جویی در برق پاداش گرفتند

به گزارش قدس خراسان، محسن ذبیحی با اشاره به طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی در مصرف برق ویژه مشترکان خانگی در استان اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف برق این تعداد مشترک در کل به میزان ۴.۷ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به وجود یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۰۵ مشترک خانگی برق خراسان رضوی گفت: طرح مدیریت مصرف و اختصاص پاداش تا ۲۰ برابر به ازای صرفه جویی در مصرف برق در حوزه خانگی از ۱۵ خرداد ماه در استان اجرا شده است که از کل قبوض صادره تاکنون ، تعداد۱۹۶ هزار مشترک مشمول پاداش شده اند.

وی ضمن تشکر از مشترکان خانگی گفت: خوشبختانه در این مدت تعداد ۵۰ هزار مشترک که سال گذشته جزء مشترکان پرمصرف بوده و بیش از دو و نیم برابر الگو، مصرف برق داشته اند موفق به کاهش ۱۲ درصدی مصرف برق خود شده اند.

ذبیحی افزود: طرح اختصاص پاداش به ازای صرفه جویی در هر کیلووات ساعت در حوزه خانگی از ۱۵ خرداد ماه تا پایان شهریور در خراسان رضوی اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان این نکته که الگوی مصرف در ماه های گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه ها ۲۰۰ کیلووات ساعت است اضافه کرد: خوشبختانه ۸۳ درصد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ( که همه شهرستان های استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز را زیر پوشش دارد )کمتر از الگو، مصرف برق دارند و تنها حدود ۱۷ درصد بیشتر از الگو مصرف می کنند.

قطع برق روزانه ۳۰ دستگاه اجرایی پرمصرف خراسان رضوی

وی گفت: امسال در حوزه مشترکان اداری، مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا بود که مشترکان اداری استان در این زمینه به خوبی همکاری کردند.

ذبیحی افزود: در این راستا روزانه هزار و ۸۵ سازمان و دستگاه اجرایی نظیر اداره‌ها، بانک ها و شهرداری استان از طریق شمارشگرهای رویت پذیر و از راه دور پایش می شوند که به طور متوسط ۳۰ دستگاه اجرایی به دلیل عدم رعایت چارچوب تعیین شده، با قطع برق خودکار مواجه می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اضافه کرد: امسال اوج بار خراسان رضوی تاکنون در هفتم مردادماه با هزار و ۴۹۱ مگاوات مصرف برق به ثبت رسید که در مقایسه با سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است و با توجه به شدت و تداوم گرما ، احتمال عبور از این عدد وجود دارد.

وی توصیه کرد: با توجه به تداوم گرما و ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، هم استانی ها همکاری خود را با صنعت برق در حوزه مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف ادامه دهند.

ذبیحی استفاده هوشمندانه تر از لوازم برقی به ویژه استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات غیراوج مصرف ( ۲۲ تا ۱۰ صبح )، تنظیم درجه کولر گازی روی درجه ۲۴ و کولرهای آبی روی دور کند، ایجاد سایبان برای کولرهای آبی و قرار ندادن آنها در معرض نور مستقیم آفتاب، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، خریداری لوازم برقی دارای برچسب انرژی رتبه بالا را به مشترکان توصیه کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با قدردانی از مشترکان حوزه های صنعت و کشاورزی، تداوم همکاری آنان را در گذراندن روزهای گرم برای پایداری جریان برق خواستار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.