سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فرزند دوازدهم یک مرد ۸۷ ساله اهل بجنورد از مادر ۴۵ ساله امروز (سه شنبه) در بیمارستان بنت الهدی این شهرستان متولد شد.

 مرد ۸۷ ساله صاحب فرزند دوازدهم شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عبدالله کبریایی  اظهار کرد: این مادر ۴۵ ساله، نوزاد خود را به صورت زایمان طبیعی به دنیا آورد و اکنون هر دو آنان در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

وی افزود: مادر این نوزاد متولد ۱۳۵۷ و همسر دوم این مرد ۸۷ ساله است.

کبریایی ادامه داد: این مرد ۸۷ ساله اهل بجنورد صاحب چهار فرزند دختر و هشت فرزند پسر است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۶۲ واقعه ولادت در خراسان شمالی ثبت شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در سه ماه نخست پارسال ۲ هزار و ۶۱۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده بود.

کبریایی با بیان اینکه ۶۱ درصد زایمان های خراسان شمالی با روش های طبیعی انجام شده است، گفت: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۶۴۹ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است که از این تعداد هزار و ۶۱۶ مادر باردار استان با هدف فرزندآوری ایمن زایمان طبیعی داشته اند.

کبریایی گفت: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی معاونت درمان این دانشگاه است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.