چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای روز جمعه با حضور مسوولان این حوزه و به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای روز جمعه با حضور مسوولان این حوزه و به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای در حاشیه برگزاری این دور از المپیاد در جمع خبرنگاران گفت: ورزش زورخانه‌ای، ورزش ملی و فرهنگی است و ریشه در آداب و سنن این مملکت و قدمتی ۹۰۰ ساله با سند ملموس در ایران دارد.

سردار مهرعلی باران چشمه افزود: تاکنون نسبت به توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای کوتاهی شده است که برای ترویج آن بهترین کار سوق دادن این ورزش به سمت مدارس و نونهالان و نوجوانان است تا جامعه مخاطب آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای ورزشی جسمی و معنوی است و سبب تربیت جسم و اخلاق می شود، ادامه داد: ورزش زورخانه ای کمک می کند تا افراد هم مرام و جوانمردی و هم اخلاق و ایثار و گذشت را یاد بگیرند و علاوه بر آن این ورزش اثر مثبتی بر روح و روان نوجوانان و جوانان دارد.

رییس فدراسیون ورزش ها ی زورخانه‌ای گفت: طی ۲ هفته گذشته مسابقات نونهالان این ورزش در استان قم برگزار شد و امروز نیز شاهد برپایی چهارمین المپیاد یک روزه ورزش زورخانه ای در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: طبق تفاهمنامه های منعقد شده با معاونت سلامت تربیت بدنی و معاونت فرهنگی آموزش و پرورش، ورزش زورخانه ای به سمت مدارس سوق داده خواهد شد، در این راستا بهمن سال گذشته در خراسان رضوی برای حدود ۶۰۰ دانش آموز در مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی آموزش های مرشدی اجرا شد که این آموزش ها تاکنون در ۶ استان برگزار شده است.

سردار باران چشمه با بیان اینکه در تلاشیم تا این آموزش ها در سایر استان های کشور نیز ارائه شود، ادامه داد: طرح توسعه ورزش زورخانه ای در سراسر مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌ها ی زورخانه‌ای بیان داشت: در راستای ترویج ورزش زورخانه ای تاکنون به کشورهای ایتالیا، کره جنوبی و یونسکو از ایران تیم اعزام شده است و در تلاشیم که این مسابقات در سطح آسیایی نیز برگزار شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت همه جانبه متولیان ورزش کشور شاهد رشد و تعالی ورزش زورخانه ای در استان های مختلف کشور باشیم.

چهارمین المپیاد ورزش زورخانه ای به میزبانی خراسان رضوی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.