رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان برای نجات جان ۲ بیمار سکته قلبی به پرواز درآمد که پس از ارایه خدمات درمانی اولیه آنان را به بیمارستان موسوی زنجان منتقل کرد.

اورژانس هوایی زنجان ۲ بیمار سکته قلبی را نجات داد

به گزارش قدس آنلاین، داریوش تقی‌لو افزود: اورژانس هوایی استان با توجه به کمک ۲ بیمار سکته قلبی در منطقه ماهنشان مبنی درخواست خدمات اورژانس هوایی به محل اعزام شد.

وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس هوایی به سرعت برای نجات جان این بیماران به پرواز درآمد و پس از استقرار در درمانگاه های دندی و حلب، آنان را به بیمارستان آیت‌الله موسوی شهر زنجان منتقل کرد.

به گفته این مسوول، بیماران این حادثه شامل ۲ مرد ۷۷ و ۶۸ ساله بودند که توسط تیم پزشکی، حمله سکته قلبی تشخیص داده شده بود.

وی اظهار کرد: سکته قلبی یک وضعیت اورژانسی و جدی است که در آن جریان خون به قلب به‌ طور ناگهانی (اغلب توسط یک لخته خون) مسدود می‌شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: در صورتی که فرد یا اطرافیان وی با چنین مشکلی مواجه شده و یا مشکوک به چنین وضعیتی شدند بایستی بلافاصله و بدون اتلاف وقت با سامانه ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید تا مراقبت‌های ویژه و حیاتی را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس استان زنجان در حال حاضر دارای ۱۰۷ دستگاه آمبولانس است که در صورت نیاز شهروندان در انجام ماموریت‌ها به کارگیری می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.