مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مهم ترین خدمت مجموعه بهزیستی در ایام اربعین، ساماندهی زائران گمشده از طریق شماره تماس ۱۲۳ در مرز مهران است.

ساماندهی زائران گمشده از طریق شماره تماس ۱۲۳ در مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین، حسین نورعلیوند مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، موکب خادمین سیدالشهدا(ع) بهزیستی ایلام در مرز بین المللی مهران راه اندازی شده است. 

وی افزود: ساماندهی زائران گمشده و ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری در مهران و عراق به زائران گرامی از جمله خدمات پیش بینی شده این موکب است. 

مدیر کل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: در ایام اربعین سال گذشته بیش از ۶۰۰ زائر گمشده توسط بهزیستی ایلام ساماندهی شدند و مهم ترین خدمت این مجموعه در ایام اربعین امسال ساماندهی زائران گمشده از طریق شماره تماس ۱۲۳ در مرز مهران است.

نورعلیوند با اشاره به اینکه، همچینن در این موکب نیز تیم تخصصی توانبخشی حضور یافته و خدمات مورد نیاز را به زائران دارای معلولیت، سالمند و غیره ارائه خواهد کرد، ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین خدمات ارائه شده این موکب به زائران حسینی اهدا وسایل توانبخشی به آنان نظیر واکر و عصا است.

وی عنوان کرد: در راستای خدمات دهی به زائران معلول با شرایط ویژه نیز اقدامات مهمی از جمله تعمیر وسایل توانبخشی این عزیزان در این موکب انجام خواهد شد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: استقرار تیم های اورژانس اجتماعی، جابجایی زائران با ویلچر و ارایه خدمات مشاوره و مددکاری را از دیگر خدمات پیش بینی شده اداره کل بهزیستی ایلام در مرز مهران به زائران جامعه‌ هدف و عموم‌ مردم در کنار سایر مواکب دیگر عنوان کرد.  
                                
وی تاکیدکرد: در اربعین سال جاری خدمات اورژانس اجتماعی در کشور عراق برای نخستین بار انجام خواهد گرفت.
 
مدیر کل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه، مددکاران اورژانس اجتماعی از پنج روز قبل تا سه روز بعد از ایام اربعین با استقرار در کشور عراق خدمات دهی به زائران خواهند داشت، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته از ظرفیت مردم و موسسه های زیرمجموعه در کنار کارکنان ادارات بهزیستی سراسر استان که داوطلب ارائه خدمت به زائران در مرز مهران هستند استفاده و به صورت شیفت بندی تعیین و به مرز مهران اعزام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.