رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات از برگزاری نشست ادبی فرهنگی انجمن‌های ادبی دو شهر تاریخی هرات و تایباد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تایباد در سال جاری با حضور مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

نشست ادبی و فرهنگی دو شهر تاریخی هرات و تایباد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مجید خالق نیا با اعلام این خبر اظهار کرد: این نشست به منظور توسعه بیشتر دیپلماسی فرهنگی دو کشور همسایه ایران و افغانستان در شهر مرزی تایباد در تاریخ سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات پیامبراعظم فرمانداری شهرستان تایباد برگزار خواهد شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات ادامه داد: احمد مقیمی مشاور فرهنگی اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلیل سروری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار تایباد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تایباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد و اعضای فعال انجمن‌های ادبی دو شهر برگزار خواهد شد.

خالق نیا اظهار کرد: دو شهر مرزی تایباد و هرات از دارای اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند که مهم‌ترین بخش اشتراک زبان و ادبیات فارسی است که بیشترین پیوند را برای دو ملت و به‌خصوص این دو شهر مرزی و همسایه ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که خطوط مرزی فقط به لحاظ مشخص شدن جغرافیای دو کشور است، تصریح کرد: توسعه روابط فرهنگی، مرز نمی‌شناسد و به دوستی‌ها و ارتباطات فرهنگی بیشتر و به حق همسایگی دو شهر کمک می‌کند.

 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: وجود مزار و آرامگاه با شکوه و تاریخی مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی عارف مشهور قرن هشتم هجری در تایباد و از دیگر سو آرامگاه با عظمت خواجه عبدالله انصاری عارف مشهور قرن پنجم هجری در هرات تنها یک نمونه از ده‌ها اثر تاریخی فرهنگی مشترک و پیوند دهنده دو شهر و دو کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.