مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد از صدور حکم الزام به عرضه ۱۶۲ کیسه آرد یارانه‌ای در شبکه رسمی در شهرستان ابرکوه خبر داد.

جریمه میلیاردی محتکران آرد یارانه‌ای در ابرکوه

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد مهدی مهاجریان مقدم گفت: پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه آرد و احتکار ۱۶۲ کیسه آرد دولتی ۴۰ کیلویی در شعبه اول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه مذکور پس از بررسی مدارک و مستندات تخلف انتسابی را بین سه متهم محرز اعلام و متهمان را به علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه رسمی برای متهم ردیف اول ۴۹۴ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و متهم ردیف دوم نصب پارچه بعنوان متخلف و پلمب واحد صنفی به مدت دو روز و پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال و متهم ردیف سوم به پرداخت بیش از هشت میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحد صنفی به مدت ۱۰ روز محکوم کرد.

مهاجریان مقدم ادامه داد: با اعتراض متهمان پرونده مذکور به دادنامه بدوی، در شعبه اول تجدید نظر استان بررسی و رسیدگی و مورد تایید و لازم‌الاجرا شدن دادنامه شد.

وی ضمن هشدار در خصوص چنین تخلفاتی، تاکید کرد: متاسفانه به علت اشکالات ساختاری در حوزه نظارتی، همچنان شاهد فعالیت دلالان در حوزه آرد و نان هستیم که در مواردی موجب اخلال در فعالیت خبازی‌ها و به تبع آن نارضایتی شهروندان شده است.

 دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان از تشدید نظارت بر نانوایی‌های سطح استان در گشت‌های مشترک تعزیرات استان خبر داد و اظهار کرد: نظارت بر نانوایی‌ها بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی نیست، لیکن در شرایط فعلی کشور و با توجه به اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه‌ها، گشت‌های نظارتی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل غله و اتاق اصناف فعال شده و در این رابطه پرونده‌های تخلف تشکیل و علاوه بر جریمه نقدی، احکام پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحدهای صنفی نیز صادر و اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.