سخنگوی ارتش ایالات متحده گفت، سربازان آمریکا رزمایش مشترک خود را با نیروهای ارمنستان در خاک این کشور امروز (چهارشنبه) طبق برنامه تکمیل خواهند کرد و عملیات نظامی جمهوری آذربایجان بر آن تاثیری نگذاشته است.

واشنگتن: رزمایش آمریکا در ارمنستان امروز طبق برنامه تمام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی ارتش آمریکا همچنین افزود: علی‌رغم «اقدامات ضدتروریستی» جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، هیچ تغییری در رزمایش ۱۰ روزه این دو کشور که شامل ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ سرباز ارمنستانی بود، به‌وجود نیامده است.

وی تاکید کرد: ما نسبت به انجام عملیات آن‌ها آگاه بودیم اما بررسی کردیم که هیچ تهدیدی برای سربازان ما وجود ندارد، بنابراین آن‌ها برای ادامه و تکمیل این رزمایش در خاک ارمنستان باقی ماندند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد، «اقدامات ضدتروریستی محلی» را در قره‌باغ کوهستانی برای بازگرداندن نظم مبتنی بر قانون اساسی آغاز کرده است.

این وزارتخانه، نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه قره‌باغ را به «گلوله‌باران، مین‌گذاری مناطق و بهبود مهندسی مواضع جنگی» متهم کرد. همچنین، ساکنان خانکندی، مرکز قره‌باغ، از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در این شهر خبر دادند. گزارش‌هایی نیز از وقوع انفجار مخابره و گفته شد این شهر توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان گلوله‌باران می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.