معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی به بیان توضیحاتی درباره نحوه برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با گران فروشی در سرویس مدارس پرداخت.

ورود تعزیرات حکومتی به گران فروشی در سرویس مدارس / قول پیگیری این مشکل تا یکروز دیگر

احمد جعفری در خصوص وظایف سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گران فروشی در سرویس مدارس گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در مواردی شروع به رسیدگی می‌کند که گزارش از سازمان صمت و نظارت بر قیمت‌ها، مراکز دولتی مثلاً آموزش و پرورش و مراکز قضائی، اشخاص حقیقی و حقوقی و یا گزارش‌های مردمی در خصوص گران فروشی را دریافت کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه گفت: هر وقت یک ارگان، مجموعه یا شرکتی نرخ مصوب برای ارائه خدمات نداشته باشد و یا نرخی مصوب شده باشد و بالاتر ازا ین نرخ خدمات در بازار ارائه شود و مازاد بر تعرفه در سرویس مدارس گرفته شود از نظر تعزیرات گران فروشی است و ما ورود می‌کنیم. اگر مردم در جایی دیدند که قرارداد سرویس مدارس از نرخ مصوب اعلامی بالاتر باشد می‌توانند به تعزیرات گزارش بدهند.

وی ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات آمادگی دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های آنها را دارد و به آنها کد رهگیری بدون دریافت هیچ گونه هزینه و دوندگی داده می‌شود. حتی اگر قیمت مصوب وجود نداشته باشد و قیمت متعارفی وجود داشته باشد و در سرویس مدارس از قیمت متعارف هم بالاتر اخذ شود باز هم تعزیرات حکومتی می‌تواند به این موضوع ورود کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: قبل از شروع مدارس به تمام استان‌ها بخشنامه کردیم که در جاهایی که مردم برای سرویس مدارس شکایتی داشته باشند ورود کنند. ما نمی‌توانیم در رأس به این موضوع ورود کنیم و بر خودروهای شخصی ورود کنیم. آموزش و پرورش هم وقتی این موارد گران فروشی را مشاهده می‌کند می‌توانند به تعزیرات حکومتی اعلام کند.

وی ادامه داد: با آموزش و پرورش نامه نگاری کردیم که این موارد را به ما اعلام کنند. طی یک روز آینده این مشکل را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.