رئیس اتحادیه مجالس عربی وضعیت کنونی فلسطین را تهدیدی برای کل منطقه دانست و از جامعه جهانی خواست که فوراً برای توقف جنگ در غزه مداخله کند.

رئیس اتحادیه مجالس عربی خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف جنگ غزه شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا « محمد الحلبوسی» رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عربی که رئیس مجلس عراق نیز هست در سخنان خود در افتتاحیه سی و پنجمین نشست اضطراری اتحادیه مجالس کشورهای عربی که به منظور بررسی وضعیت غزه در بغداد برگزار شد، افزود: امروز در شرایط استثنایی دور هم جمع شده ایم که رژیم غاصب صهیونیستی ظلم خود را بصورت علنی آشکار کرده است و بصورت واضح چهره نژادپرستانه، جنایتکار خود را به نمایش می گذارد و آشکارا حقوق بشر و تمامی ارزش های اخلاقی و انسانی و دین و عدالت جهانی که صرف نظر از رنگ، نژاد، مذهب و تعلقاتشان در میان همه انسان ها باید جاری باشد را زیرپا گذاشته است.

وی افزود: وظیفه ملی، عربی و اسلامی ما به‌عنوان نمایندگان ملت‌ها و آرزوها و آرمان‌های آن‌ها این است که دست به دست هم بدهیم و با هم کار کنیم تا یک موضع جمعی قاطع و مؤثر برای مهار رژیم خون‌ آشام اسرائیل اتخاذ کنیم و آن را به خاطر عواقب اقدامات جنایت کارانه اش و اعمال وحشیانه اش علیه مردم بی دفاعی که به هویت، فرهنگ و سرزمین خود متکی هستند را پاسخگو کنیم.

رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عربی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی فلسطین کل منطقه عربی را تهدید می کند و آن را در کوره جنگی ویرانگر می اندازد که در آن، اظهارات محکومیت و نکوهش هیچ فایده ای نخواهد داشت، افزود: این شرایط مستلزم اتخاذ تصمیمات قاطع است که به جریان جاری و حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که هفت دهه است ادامه دارد، پایان دهد.

الحلبوسی از جامعه جهانی و وجدان های آزاد جهان خواست که برای توقف جنگ و اقدامات نظامی و قتل عام های وحشناک علیه برادران فلسطینی فورا مداخله کنند و برای رساندن کمک های فوری بشردوستانه، غذایی و پزشکی به مردم غزه وارد عمل شوند.

وی افزود: تنها راه حل این درگیری مزمن، احیای حقوق مسلم و کامل مردم فلسطین است که مهمترین آن ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

همچنین «محسن المندلاوی » نایب رئیس مجلس عراق که عنوان ریاست هیات پارلمانی این کشور در این نشست شرکت کرده بود، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را مایه شرمساری و در زمره جنایات جنگی دانست .

رئیس اتحادیه مجالس عربی خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف جنگ غزه شد

وی تاکید کرد که فلسطین موضوع محوری مردم عراق است و آنچه در فلسطین اتفاق می افتد نیازمند اتخاذ یک موضع یکپارچه و قاطع، شجاعانه و استثنایی است .

المندلاوی از جامعه جهانی خواست برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی و تضمین حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور خود در سرزمین هایشان اقدامی فوری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برقراری روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر اسرائیل باعث لجاجت و گستاخی بیشتر این رژیم و تضعیف موقعیت یکپارچه اعراب شده است، گفت: هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم خونخوار صهیونیستی یک جنایت جنگی تمام عیار و عملی است که بشریت را شرمسار می کند و شرم آور تر اینکه عامل آن محاکمه نمی شود.

سی و پنجمین نشست اضطراری اتحادیه مجالس کشورهای عربی به منظور بررسی وضعیت غزه امروز با حضور روسای پارلمان های کشورهای عربی در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.