مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از توزیع ۶ هزار و ۲۶۶ تن برنج و ۶ هزار و ۷۷۷ تن شکر از ابتدای سال تاکنون در سطح استان خبر داد.

بیش از ۱۳ هزار تن کالای اساسی در خراسان رضوی توزیع شده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر ۶ هزار و ۷۷۷ تن شکر سفید و بیش از ۶ هزار و ۲۶۶ تن برنج در سطح استان و در قالب سهمیه‌های تنظیم بازار، نذورات محرم و صفر و طرح ضیافت ماه رمضان توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: از این مقدار شکر سفید توزیع شده سال جاری بیش از ۷۰۵ تن طی ماه‌های محرم و صفر در بین هیات‌های مذهبی و موسسات خیریه توزیع شده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۷۲ تن نیز شکر جهت تنظیم بازار و مصارف خانوار با قیمت مصوب ابلاغی از ابتدای سال روانه بازار شده است.

فریدونی بیان کرد: با هدف بهره گیری از توان بخش خصوصی طی سالیان اخیر حجم قابل توجهی از شکر خام وارد استان شده بود که با استفاده از توان تصفیه ۴ کارخانه قند و شکر سطح استان این شکر به مرور تصفیه و  وارد شبکه توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: بر این اساس و علاوه بر تامین اقلام اساسی مورد نیاز زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) با عقد قرارداد تصفیه شکر خام دولتی با کارخانجات قند و شکر استان از پایداری اشتغال ۳۰۰۰ نفر حمایت شده است.

وی همچنین به میزان توزیع برنج  در استان اشاره کرد و گفت : طی سال جاری بیش از ۶ هزار و ۲۶۶ تن انواع برنج در سطح استان خراسان رضوی توزیع شده است.

فریدونی افزود: ۳ هزار و ۳۸ تن برنج برای مصرف خانوار و در جهت اجرای سیاست های تنظیم بازار، افزون بر ۹۸۵ تن در راستای تامین اقلام مورد نیاز هیات‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر بخشی از عملکرد توزیع برنج در استان بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر از ذخیره اطمینان بخش در تامین شکر و برنج در سطح استان برخورداریم اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری افزون بر ۵ هزار و ۸۵۱ تن برنج هندی و  ۳۹۵ تن برنج پاکستانی با نرخ مصوب طی برنامه حمل منظم تحویل مباشرین توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.