نماینده فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی، جو بایدن را به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها متهم کرد و به او در باب شکست انتخاباتی در سال 2024 هشدار داد.

قانونگذار آمریکایی بایدن را به نسل کشی در فلسطین متهم کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «رشیده طلیب» نماینده ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر در حمایت از مردم فلسطین، با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، رئیس جمهور آمریکا را به نسل‌کشی متهم کرده و از وی خواست یا از برقراری آتش بس حمایت کند یا اینکه خطر مورد حمایت واقع نشدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ را بپذیرد.

ویدئوی منتشر شده از سوی طلیب با انتقادات گسترده از سوی جوامع یهود در آمریکا مواجه شد. با این حال طلیب در پاسخ به انتقادات مطرح شده عنوان کرد بهتر است منتقدانش بیشتر از اینکه روی کلماتی که او به کار می‌برد، تمرکز کنند روی نجات جان غیرنظامیان در غزه تمرکز کنند.

طلیب در واکنش به مواضع برخی دیگر از نمایندگان دموکرات مخالف با ویدئوی منتشر شده نیز گفت: همکارانم برای ساکت کردن من به عنوان تنها صدای آمریکایی فلسطینی در کنگره بیشتر تمرکز کرده‌اند تا اینکه برای پایان دادن به حملات هولناک به غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری اشغالی اقدامی انجام دهند.

طلیب در ادامه خطاب به جوبایدن عنوان کرد: به جای حمله به من و تحریف سخنانم، باید به صدای رای‌دهندگان خود گوش دهید و برای نجات جان بیگناهان جهت برقراری آتش بس اقدام کنید.

بسیاری از نمایندگان دموکرات از طلیب خواسته‌اند تا ویدئویی را که او علیه جو بایدن در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، حذف کند. این ویدئو مربوط به شماری از تظاهر کنندگان حامی فلسطین است که در حال سر دادن این شعار هستند: از رودخانه تا دریا؛ فلسطین آزاد خواهد شد.

طلیب در این ویدئو با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا می‌گوید: سال ۲۰۲۴ را فراموش نمی‌کنیم. جمله وی پیش از آنکه متنی با این مضمون ظاهر شود: «جو بایدن از نسل کشی مردم فلسطین حمایت کرد» عنوان می‌شود.

اتحادیه ضد افترا و دیگر گروه‌های یهودی شعار «از رودخانه تا دریا» را به عنوان فراخوانی برای برچیده شدن رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در همین رابطه «الیسا اسلاتکین» نماینده دموکرات و نماینده یهودی ایالت میشیگان در کنگره آمریکا در رسانه‌های اجتماعی گفته است که ویدئوی طلیب، «تفرقه و خشونت را ترویج می‌کند و برای حفظ صلح خطرناک است» سایر دموکرات‌های ایالت میشیگان از جمله «دانا نسل» دادستان کل ایالت میشیگان و «جرمی ماس»، رئیس سنای میشیگان به جمع منتقدان از طلیب پیوسته و خواستار عذرخواهی‌اش بابت این ویدئو شده‌اند.

طلیب ضمن رد انتقادات مطرح شده علیخ خود، در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است عبارت از "رودخانه تا دریا"، آرزویی برای آزادی، حقوق بشر و همزیستی مسالمت آمیز است نه مرگ، ویرانی و نفرت.

ایالت میشیگان محل زندگی یکی از بزرگترین جوامع عرب آمریکایی در کشور آمریکا محسوب می‌شود. با این حال شهر دیرویت این ایالت سراسر یهودی‌نشین است.

در این راستا، دو تن از نمایندگان جمهوری خواه امریکایی از جمله «مارجری تیلور گرین» نماینده ایالت جورجیا طرح دیگری را برای محکوم کردن طلیب به این مجلس ارائه کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.