مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در بلوار امام خمینی (ره) شهر آبسرد دماوند محل ترورش روز دوشنبه با حضور مردم و مسئولان این شهر برگزار شد.

برگزاری سومین سالگرد شهید فخری‌زاده

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران در این مراسم اظهار داشت: دانشمندان نقش مهمی را در توسعه علم و دانش ایفا می کنند که در این راه اگر یک انسان نجات یابد به منزله آن است تمامی بشریت نجات یافته اند.

سردار احمد ذوالقدر با بیان اینکه شهید فخری زاده گام های ارزشمندی در زمینه علم و دانش برداشتند و در ایجاد امنیت تاثیرگذار بودند، افزود: تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان، فخری زاده هستند و این شهید بزرگوار به واسطه نقش بسزایی که در قدرت‌ آفرینی دفاعی داشت، امروز شاهد هستیم طوفان الاقصی شکل گرفت که در کنار این شهید بزرگوار شهید طهرانی مقدم نیز در حفظ امنیت کشور تاثیرگذار بوده است.

سومین سالگرد شهید فخری‌زاده در محل شهادتش برگزار شد

وی خاطرنشان کرد: قطعا شهید دانشمند نیز از جایگاه ارزشمندی برخوردار است؛ امروز ما نیازمند آنان هستیم و نیازمند جوانانی که راه، ایمان و استقامت آنان را زنده نگاه داشته و ادامه دهند.

سردار ذوالقدر افزود: دشمن با شناخت کاملی که از شهید فخری زاده داشت با اقدامی ناجوانمردانه و دور از اخلاق انسانی و از روی ناتوانی دست به ترور این بزرگوار زد اما بدانید پس از شهید فخری زاده دانشمندان بسیاری در صحنه هستند و برای کشور خدمت رسانی می کنند.

این مسئول با تاکید براینکه اندیشه این بزرگواران امروز در دنیا اثبات شده است، گفت: ایران انقلاب خود را در جنگ صادر کرد و امروز شاهد هستیم که آزادیخواهان جهان در جنگ غزه چگونه به میدان آمدند.

فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران ادامه داد: امروز نقش شهید فخری زاده را در جریان غزه می بینیم چراکه با علم و فناوری قدرت، عزت، سربلندی و امنیت را برای کشور و جهان اسلام به ارمغان آورد و ما به سهم خود از فرزندان این شهید بزرگوار سپاسگزاریم.

وی اضافه کرد: جوانان امروز از مرگ نمی ترسند و بدانیم که ترور این شخصیت بزرگ کار مستقیم صهیونیست ها و امروز انتقام این شهید به دست جوانان متدین و ایمانی غزه در حال دیدن و شنیدن است که اگر هر مسلمانی سهم خود را در نابودی اسرائیل ایفا کند، نابودی اسرائیل به دست مسلمانان قطعی و حتمی است.

در این مراسم فرزند شهید محسن فخری‌زاده، فرمانده سپاه شهرستان، امام جمعه دماوند، رئیس اداره حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مسئولان دماوند و جمعی از خانواده شهدا، بسیجیان و قشرهای مختلف مردمی حضور داشتند.

تروریست‌ها جمعه هفتم آذرماه ۹۹ با کمین در مسیر خودروی حامل شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری و معاون وزارت دفاع در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.